۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

کره شمالی: رییس‌جمهور کره‌جنوبی "بیمار روانی" است

این اظهارات تنها یک "بهانه دروغین" است. او که یک "عروسک خیمه شب‌بازی" است و به خوبی می‌داند که هیچ‌کس بدون تایید آمریکا، به عنوان رییس این کشور، کاری نمی‌تواند انجام بدهد.
کد خبر : ۳۱۷۷۱۳
صراط: یکی از مقام‌های ارشد کره شمالی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کره‌جنوبی در انتقاد از برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ و دفاع از استقرار سامانه‌ موشکی تاد در این کشور، وی را "بیمار روانی" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کمیته کره‌شمالی برای "اتحاد مجدد دو کره" گفت: اظهارات پارک گئون‌ های، رییس جمهور کره‌جنوبی "مهمل و بی‌اساس" است.

وی ادامه داد: این اظهارات تنها یک "بهانه دروغین" است. او که یک "عروسک خیمه شب‌بازی" است و به خوبی می‌داند که هیچ‌کس بدون تایید آمریکا، به عنوان رییس این کشور، کاری نمی‌تواند انجام بدهد.

وی افزود:" این اظهارات از سوی یک بیمار روانی هیچ معنی ندارد."

چند روز قبل پارک گئون های اعلام کرده بود: من از دولت کره شمالی می‌خواهم که هرچه سریعتر همه تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز خود علیه کره جنوبی و همچنین توسعه تسلیحات کشتار جمعی را کنار بگذارد.

وی درباره احتمال اتحاد دو کره نیز گفت: این اتفاق تنها زمانی می‌تواند رخ دهد که نگرانی‌ها درباره تسلیحات هسته‌ای، موشک‌ها و جنگ از سوی پیونگ یانگ رفع شود. در واقع این اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی "غیر سازنده" است.

به گفته او، تمام تلاش های تحریک آمیز کره شمالی باعث تعمیق انزوای این کشور در جامعه بین المللی و تحریم‌های بیشتر اقتصادی خواهد شد.

پارک در ادامه با دفاع از استقرار سیستم موشکی "تاد" در کشورش گفت: استقرار سیستم موشکی تاد در راستای دفاع از کشور است و اولین اولویت من دفاع از جان مردم کشورمان در برابر اقدامات تحریک آمیز کره شمالی است.