۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
نماینده نجف‌آباد:

همایش «ایران کانکت» خفت‌بارترین دستاورد برجام است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: برگزاری همایش "ایران کانکت ۲۰۱۶" خفت‌بارترین دستاورد برجام است.
کد خبر : ۳۱۷۷۲۳
صراط: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: برگزاری همایش "ایران کانکت ۲۰۱۶" خفت‌بارترین دستاورد برجام است.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در نطق میان دستور، گفت: برجام به 4 حوزه مختلف فنی، سیاسی‌، امنیتی و اقتصادی تقسیم می‌شود که هر حوزه را باید جداگانه بررسی کرد.

وی در ادامه به بررسی بعد فنی برجام پرداخت و گفت: در زمینه فنی امتیازاتی داده شد و امتیازاتی گرفته شد که امتیازات داده شده با گرفته شده‌ برابر بودند.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در حوزه امنیتی، سیاسی و اقتصادی اصل نظام نشانه گرفته شده است.

ابوترابی با اشاره به محدودیت ایران در بحث تولید موشک و سلاح‌های متعارف،‌ گفت: این هم یکی از خطرات بزرگ برجامیزه کردن کشور است.

وی با اشاره به  برگزاری همایش "ایران کانکت 2016"، از آن به عنوان خفت‌بارترین دستاورد برجام یاد کرد و گفت: در روزهای آتی انگلیسی‌ها همایشی با حضور برخی وزیران برگزار می‌کنند و افراد حقیقی و حقوقی که در لیست تحریم‌ها هستند به هیچ‌وجه نمی‌توانند در این همایش حاضر شوند، با اینکه این همایش در کشور خودشان برگزار می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در بررسی حوزه سیاسی برجام، تصریح کرد: قرار بود عزت به پاسپورت ایرانی برگردانده شود، اما شاهد هستیم که ارزش آن کاسته شده است.

ابوترابی با اشاره به این گفته رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد، گفت: آنچه که خطر جنگ را از کشور ما دور می‌کند توان نظامی ماست. اگر ما ضعیف باشیم دشمن به ما حمله می‌کند و کاری به برجام ندارد.

وی در بررسی حوزه اقتصادی برجام گفت: در حوزه اقتصادی سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا برجام تاثیری در زندگی مردم داشته یا خیر؟ اکنون شاهد بیشترین رکود بعد از جنگ جهانی دوم در کشور هستیم که باعث بیکاری جوانان شده است.