۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲

محمود عباس هم تهدید شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به حمله گسترده این رژیم به کرانه باختری تهدید کرد.
کد خبر : ۳۱۷۷۳

به گزارش فارس، سایت امنیتی"دبکا" رژیم صهیونیستی، جزئیات دیدار اخیر "ایهود باراک" و "محمود عباس" در امان پایتخت اردن را افشا کرد.

به گفته منابع اسرائیلی باراک در این دیدار خطوط قرمز اسرائیل در صورت مراجعه تشکیلات خودگردان به سازمان ملل به منظور به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تشریح کرد.

بنابر این گزارش دیدار بین عباس و باراک بنا به درخواست "عبدالله دوم" پادشاه اردن و به منظور یافتن راهکاری برای تعامل مشترک جهت مقابله با هر گونه اقدامات خشونت‌آمیز و درگیری در کرانه باختری پس از ۲۰ سپتامبر(زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل) صورت گرفت و در این دیدار "محمد رقد" رئیس سازمان اطلاعات اردن نیز حضور داشت.

باراک در ابتدای نشست به عباس هشدار داد که در صورت وقوع تظاهرات خشونت‌آمیز و تلاش تظاهرات‌کنندگان برای حمله به شهرک‌های صهیونیستی ارتش رژیم صهیونیستی با تمام قدرت پاسخ خواهد داد.

وی افزود: روند تظاهرات پس از ۲۰ سپتامبر میزان پاسخ ارتش اسرائیل را تعیین خواهد کرد و ممکن است عملیات نظامی جزئی و یا گسترده انجام شود و از سوی دیگر نیز عملیاتی علیه اقتصاد فلسطین به منظور ساقط کردن تشکیلات خودگردان صورت گیرد.

باراک همچنین گفت که ارتش اسرائیل هرگز به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی اجازه یورش به ایست‌های بازرسی نظامی در کرانه باختری بویژه ایست‌هایی که در اطراف قدس(کمربند قدس) قرار دارند، نخواهد داد.

بر اساس این گزارش عباس در پاسخ به این تهدیدات باراک اعلام کرد: فلسطینیان تنها می‌خواهند پس از ۲۰ سپتامبر تظاهراتی را به عنوان جشن اعلام تشکیل کشور فلسطین برپا کنند و ما هیچ قصدی برای استفاده از خشونت نداریم.

باراک و رئیس سازمان اطلاعات اردن در پاسخ به عباس گفتند: وضعیت موجود در کرانه باختری به گونه‌ای نیست که تحت کنترل عباس و یا جنبش فتح باشد و هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که طرف‌های دیگر به استفاده از خشونت روی نیاورند.