۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
جزییات جدید از پرونده کارگردان طعم گیلاس

پزشک کیارستمی 10 سال قبل بازنشسته شده بود/ یک بازیگر مشهور او را بیهوش کرد +عکس

یک مسئول جزئیات جدیدی از پرونده مرحوم کیارستمی اعلام کرد و گفت: نتیجه نهایی پرونده تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.
کد خبر : ۳۱۷۷۳۲
صراط: مدیر روابط عمومی سازمان نظام‌پزشکی جزئیات جدیدی از پرونده مرحوم کیارستمی اعلام کرد و گفت: نتیجه نهایی پرونده تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.

رضا لاری‌پور در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی اظهار داشت: تاکنون چهار جلسه با حضور معاون وزیر و قائم مقام وزیر بهداشت و سازمان نظام پزشکی درارتباط با این پرونده تشکیل شده و 30 نفر عضو پزشک، پزشک و هیأت علمی جزو کارشناسان در بررسی این پرونده بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد مختلف این پرونده تا زمانی که مرحوم کیارستمی در ایران بوده است، مورد بررسی قرار گرفته، افزود: تیمی که پرونده را بررسی کرده، به عنوان هیأت معین بوده و نتیجه اولیه را به هیأت بدوی اعلام می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام‌ پزشکی با تأکید بر اینکه هیأت بدوی اجازه اقدامات قضایی و صدور رأی را دارد، افزود: این هیأت می‌تواند با استفاده از نظر نتیجه کارشناسی کمیسیون ویژه با حضور قاضی، نماینده پزشکی قانونی و قوه قضائیه، نسبت به صدور رأی مبادرت کنند.

لاری‌پور اضافه کرد: نتیجه نهایی این پرونده طی دو هفته آینده اعلام می‌شود، البته باید توجه داشت که صحبت‌هایی که در ارتباط با پزشکی که مرحوم کیارستمی را جراحی کرده صحت ندارد، چرا که دکتر میربزرگ (پدر پزشکی که کیارستمی را جراحی کرده است) 10 سال بوده که بازنشسته شده و کهولت سن دارد، لذا هر دو عمل مرحوم کیارستمی توسط دکترمیر پسر انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد اینکه گفته می‌شود مسئولان بیمارستان اطلاع نداشته‌اند که فرد مورد نظر برای جراحی مرحوم کیارستمی بوده است، گفت: متخصص بیهوشی در جراحی ایشان، امید روحانی یکی از چهره های معروف در حوزه بازیگری بوده است.

پزشک کیارستمی 10 سال قبل بازنشسته شده بود/ یک بازیگر مشهور او را بیهوش کرد +عکس
امید روحانی، بازیگر و منتقد سینما، متخصص بیهوشی است

نیازی به ارسال پرونده از فرانسه نیست

در همین حال، شفاآنلاین نوشت: رسیدگی به پرونده جنجالی مرگ مرحوم عباس کیارستمی باصدور کیفرخواست برای جراح وی وارد مرحله تازه ای شد.

صبح دیروز پرونده عباس کیارستمی پس از اعلام نظرکمیته کارشناسی، ازسوی دادسرای نظام پزشکی به دادگاه بدوی ارسال شد.

براساس این گزارش درحال حاضر فقط برای پزشک جراح کیارستمی کیفرخواست صادرشده است، اما گفته شده درصورت احراز تخلفات احتمالی سایر اعضای تیم پزشکی ممکن است برای سایر افراد نیز کیفرخواست صادر شود.

صبح امروز پسر مرحوم کیارستمی نیز با حضور در جلسه دو ساعته دادگاه بدوی ضمن مطالعه دوباره آخرین اقدامات صورت گرفته در پرونده به گفتگو با کارشناسان و مسولان پرداخت.

این درحالی است که خانواده مرحوم کیارستمی تاکنون هیچ شکایتی از تیم پزشکی مطرح نکرده و در این پرونده سازمان نظام پزشکی به عنوان شاکی مطرح است. همچنین گفته شده چند تن از پزشکان مورد اعتماد خانواد کیارستمی نیز این پرونده 300 صفحه ای را به دقت مطالعه کرده و در جریان دقیق نحوه رسیدگی به ماجرا هستند.

در حال حاضرهیچ حکمی در این پرونده صادر نشده است. ضمن اینکه پرونده پس از بررسی در دادگاه بدوی و صدور حکم از سوی این مرجع قانونی و در صورت اعتراض طرفین قابل رسیدگی در دادگاه عالی نیز خواهد بود.

براساس این گزارش گفته شده اولویت رسیدگی به این پرونده مربوط به آخرین روزهای مرگ مرحوم کیارستمی و سهل انگاری های احتمالی صورت گرفته دراین خصوص است. ضمن اینکه پرونده درمانی وی در پاریس نیز چندان مهم تلقی نشده پس بنابراین نیازی به ارسال این پرونده نیزنیست.