۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

اعلام موضع روسیه برای همکاری با ناتو

نماینده روسیه در ناتو تأکید کرد مسکو آمادگی دارد تا در صورت خواست کشورهای عضو این پیمان نظامی همکاری خود با این کشورها در حوزه افغانستان را از سر بگیرد.
کد خبر : ۳۱۷۹۷۹
صراط: نماینده روسیه در ناتو تأکید کرد مسکو آمادگی دارد تا در صورت خواست کشورهای عضو این پیمان نظامی همکاری خود با این کشورها در حوزه افغانستان را از سر بگیرد.

به گزارش فارس، «الکساندر گروشکو» نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، مسکو آمادگی دارد تا با ناتو در خصوص افغانستان همکاری کند.

بنا بر این گزارش، گروشکو در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» تأکید کرد، علیرغم این علاقه، روسیه قصد ندارد بروکسل را در این خصوص متقاعد سازد.

وی افزود: «ناتو تصمیم به قطع روابط و همکاری با روسیه گرفته است اما این مسائل هرگز از دستور کار روسیه خارج نشده است و البته ما به هیچ عنوان سعی نداریم کسی را متقاعد به ادامه همکاری کنیم».

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: «کشورهای عضو ناتو مسئولیت اصلی در خصوص تصمیم‌گیری در این رابطه را برعهده دارند. که اگر این موضوع در نظر گرفته شود، قطعا در جهت منافع متقابل روسیه-ناتو خواهد بود».

شورای ناتو-روسیه در سال 2002 میلادی به عنوان مکانیزمی برای مشورت و همکاری میان کشورهای عضو ناتو و روسیه در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل امنیتی تشکیل شد اما این نهاد در سال 2014 میلادی و همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین به حالت تعلیق درآمد.