۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶

احتمال حضور قذافی در آگادیز

کد خبر : ۳۱۸۲۳

خروج طرفداران قذافی به همراه مقادیر زیادی طلا و ارز به نیجر و اخبار تایید نشده درباره حضور سرهنگ در میان کاروان عازم آگادیز، از مهمترین تحولات لیبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز،"فتحی باجا" عضو شورای انتقالی لیبی گفت : منابع وابسته به قبایل الطوارق در مرز لیبی و نیجر اعلام کرده اند که ۱۰ دستگاه خودرو طلا و یورو و دلار اواخر شب گذشته از "الجفره" وارد نیجر شده اند.

وی افزود: این کاروان به احتمال زیاد متعلق به طرفداران قذافی و کسانی که از لیبی فرار کرده اند، بوده است و نمی توان مطالبی را که منابع نظامی فرانسوی و نیجری درباره ورود ۲۰۰ خودروی ارتش لیبی به نیجر نقل کرده اند، تایید کرد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی نیجری تاکید کرد: کاروانی شامل دهها دستگاه خودرو از یکی از شهرهای مرزی لیبی با الجزایر وارد "آگادیز" شده اند و برخی شایعات از حضور قذافی و یکی از فرزندان در میان این کاروان حکایت دارد.

این در حالی است که "احمد ضراط" از شورای ملی انتقالی لیبی تاکید کرد: مطمئن نیستیم که معمر قذافی در داخل این کاروان باشد و اخبار فقط در حد رسانه ای است و دقیق نیست.

شاهدان عینی گزارش دادند که "رهیسا آغ بولا" یکی از شورشیان سرشناس قبیله الطوارق نیجر و از نزدیکان قذافی در میان این کاروان حضور داشته است.

برچسب ها: قذافی لیبی