۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

ادعای مرگ دختر افغان به خاطر ممنوعیت عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز +توضیح بیمارستان نمازی

عضو تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمامی خدمات پیوند بر روی نوجوان ۱۲ ساله افغانی در بیمارستان نمازی به طور رایگان انجام شد و دلیل فوت ربطی به غیر ایرانی بودن ندارد.
کد خبر : ۳۱۸۲۶۹
ادعای مرگ دختر افغان به خاطر ممنوعیت عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز +توضیح بیمارستان نمازی
صراط: عضو تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمامی خدمات پیوند بر روی نوجوان ۱۲ ساله افغانی در بیمارستان نمازی به طور رایگان انجام شد و دلیل فوت ربطی به غیر ایرانی بودن ندارد.
 
حشمت الله مصلحی در گفتگو با مهر، در خصوص مرگ نوجوان ۱۲ ساله افغان در بیمارستان نمازی شیراز تاکید کرد: این نوجوان به دلیل مشکلات کبد در تاریخ ۱۸ مرداد ماه به بیمارستان نمازی مراجعه و بستری شد.
 
وی ادامه داد: تمامی خدمات در بالاترین سطح ممکن به این نوجوان افغانی ارائه شد اما سرعت این بیماری به گونه ای بود که باعث فوت شد.
 
عضو تیم پیوند اعضای علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تمامی خدمات برای این بیمار به طور رایگان انجام شد و حدود ۲۰ میلیون تومان نیز هزینه داشت.
 
مصلحی تصریح کرد: هیچگونه کوتاهی و کم کاری برای پیوند وجود نداشته زیرا سرعت این بیماری به حدی بود که زمان برای پیوند وجود نداشت.
 
وی ادامه داد: غیر ایرانی بودن این بیمار به هیچ عنوان باعث نشد که در خدمات رسانی کم کاری داشته باشیم.

یک ادعا درباره اتفاقی تکان‌دهنده

پیش از این، «باشگاه خبرنگاران» مدعی شده بود که لطیفه رحمانی دختر 12 ساله افغان که در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود، به دلیل ممنوع بودن عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز در ایران، درگذشته است.

به نوشته این رسانه، «ماجرا از این قرار بود که دخترک افغان مدتی دچار مشکل کبد شده بود و باید از پدرش به او عمل پیوند صورت می‌گرفت اما پزشکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل غیر مجاز بودن لطیفه و خانواده‎اش از این عمل سر باز زدند.

پدر لطیفه دیروز (جمعه) در این‌باره گفت: تقریبا دو هفته است دخترم در بیمارستان نمازی شیراز بستری است تا اینکه امروز شاهد مرگ او بودم.

او می‌افزاید: دخترم با پای خودش وارد بیمارستان شد و این در حالی است که اکنون حتی جنازه بی‌جانش را هم تحویلم نمی‌دهند و می‌گویند باید 17 میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کنید تا جسد دخترتان را تحویل دهیم.

به گفته پدر لطیفه، مسئولان بیمارستان، غیر مجاز بودن این خانواده، عدم تمکن مالی و نبود تخت خالی برای عمل را مانع عمل این دختر 12 ساله عنوان کرده‌اند.»