۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

تکذیب ورود سرورهای تلگرام به ایران

کد خبر : ۳۱۸۲۸۹
صراط: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مورد ورود سرورهای تلگرام از روسیه به ایران هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و من باید این اطلاعات را به مردم بدهم که چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

به گزارش فارس، محمود واعظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از دو سال توانستیم زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را به وجود بیاوریم، در ابتدای کار پهنای باند داخل را از 624 گیگ به چهار هزار گیگا بایت افزایش دادیم و امیدواریم تا پایان امسال به 10 هزار گیگا بایت ارتقا یابد تا در زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات اشکال نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقدام بعدی این بود که تمام کشور را به چهار منطقه تقسیم کرده و مرکز تبادل ترافیک را در تهران، تبریز، مشهد و شیراز قرار دادیم، افزود: به همین منظور پهنای باند داخل را از پهنای باند خارج جدا کردیم و از سویی دیگر ما تعرفه اینترنت را کاهش دادیم.

واعظی ادامه داد: تولید محتوای داخلی نیز از برنامه‌های اولویت دار است چرا که مردم حق دارند بعد از دریافت شبکه، محتوای داخل را امن و با کیفیت بالا دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در مورد ورود سرورهای تلگرام از روسیه به ایران هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و من باید این اطلاعات را به مردم بدهم که چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

واعظی ادامه داد: اینکه بخواهیم فیلترینگ را انجام دهیم توان نیاز ندارد، دولت بنا را بر این گذاشته که مردم دسترسی راحت به اطلاعات را داشته باشند و حقوق شهروندی حفظ شود، فیلترینگ هوشمند را سرمایه گذاری کردیم تا مواردی که اشکال دارد را فیلتر کنیم، تاکنون 110 میلیارد تومان با 14 دانشگاه در این زمینه قرارداد بسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما یک کشور و نظامی هستیم که از دولت و رهبر مشترکی تبعیت می‌کنیم و وظیفه خدمت‌رسانی به همه را داریم، حقوق شهروندی باید بین همه افراد تقسیم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت‌ نگاه ویژه‌ای به استان مرکزی دارد و اگر استان صنعتی مرکزی آسیب ببیند کشور آسیب خواهد دید، گفت: در آینده‌ای نزدیک هیات دولت به استان سفر می‌کند و تلاش بر این است تمامی مسائل دسته‌بندی و مورد بررسی قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات اینترنتی به روستاییان افزود: به زودی 600 روستای استان به اینترنت مجهز شود و در سفر رئیس جمهور به استان اینترنت پرسرعت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سفر مسکو در زمینه ماهواره ملی سنجش از راه دور مذاکراتی انجام شده و عقد قراداد در این مورد در حال بررسی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما در این دولت اعتقاد بر این داریم که شکاف دیجیتالی را کاهش دهیم و مهاجرت از روستا به شهر را کم کنیم ما به روستاها اینترنت نمی‌بریم که روستاییان وب‌گردی کند، بلکه به دنبال این هستیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از طریق آن وضعیت اقتصادی و فرهنگی روستاییان بهبود یابد.
برچسب ها: صراط تلگرام سرور