۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

پیروزی در سوریه و عراق پیش شرط آزادی فلسطین

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشت: آزادی فلسطین به تغییر موازنه قوا نیاز دارد و این تغییر در موزانه پس از پیروزی در سوریه و عراق حاصل خواهد شد.
کد خبر : ۳۱۸۴۲۸
صراط: دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشت: آزادی فلسطین به تغییر موازنه قوا نیاز دارد و این تغییر در موزانه پس از پیروزی در سوریه و عراق حاصل خواهد شد.
 
به گزارش مهر به نقل از «المیادین»، «احمد جبرئیل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشت: آزادی فلسطین به تغییر موازنه قوا نیاز دارد و این تغییر در موازنه پس از پیروزی در سوریه و عراق حاصل خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: آزادی فلسطین منوط به تشکیل محور مقاومتی است که موازنه  قدرت در منطقه را در مقابله با اسرائیل تغییر دهد.
 
جبرئیل در ادامه گفت: توطئه‌ بزرگی علیه سوریه وجود دارد، چون این کشور همچون خاری در گلوی صهیونیست‌ها است. جنگ سوریه جنگ  مرگ و زندگی است و اگر این کشور سقوط کند جنگ مذهبی علیه ایران به راه خواهد افتاد.
 
وی افزود: در برهه کنونی عزمی جدی برای آزادی فلسطین وجود ندارد اما نبردهای آینده، پیروزی‌هایی در مقابله با رژیم صهیونیستی به وجود خواهد آورد و نسل سوم اسرائیل یعنی نسل کنونی این رژیم، اهل مبارزه نیست و به همین دلیل پیروزی بر آنها حاصل خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: چندین کشور عرب بر روی تسویه سیاسی حساب می کنند و صلح با اسرائیل گزینه راهبردی طرح عربی است و بسیاری از کشورهای عربی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرده‌اند که در صورت شکایت علیه اسرائیل، کمکهای خود به تشکیلات خودگردان را قطع خواهند کرد.