۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

هلاکت ۵ فرمانده ارشد طالبان در افغانستان

وزارت کشور افغانستان از کشته شدن پنج فرمانده ارشد طالبان در جریان عملیات ویژه نیروهای امنیتی در ولایت های ننگرهار و غزنی خبر داد.
کد خبر : ۳۱۸۶۷۹
صراط: وزارت کشور افغانستان از کشته شدن پنج فرمانده ارشد طالبان در جریان عملیات ویژه نیروهای امنیتی در ولایت های ننگرهار و غزنی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، وزات کشور افغانستان اعلام کرد: در عملیات نیروهای امنیتی این کشور در ولایات ننگرهار و غزنی پنج فرمانده ارشد طالبان کشته شده اند.

وزارت کشور امروز اعلام کرد: چهار فرمانده ارشد طالبان افغانستان با شماری از افرادش تحت امر خود در عملیات پاکسازی در شهر «حصارک» ولایت ننگرهار کشته شده اند.

در عملیات پاکسازی که توسط نیروهای امنیتی در شهر «حصارک» ولایت ننگرهار انجام شد، چهار فرمانده ارشد گروه طالبان بنام های نعیم خالد، محمد عارف، البدر و عبدالرحمان به هلاکت رسیده اند.

در این عملیات ۲۱ عضو این گروه کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت کشور افغانستان همچنین اعلام کرد: یک فرمانده ارشد طالبان با شماری از افرادش در ولایت غزنی کشته شد.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، شب گذشته نیروهای طالبان به بخش هایی از شهر «اندر» ولایت غزنی حمله کردند که نیروهای امنیتی این حملات را دفع کردند.

در این درگیری که به شکست و نابودی طالبان منتهی شد، «ملا عبدالخالق» از فرماندهان ارشد این گروه همراه چهار تن دیگر کشته شدند.