۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

واکنش به نامگذاری خیابانی به نام مصدق

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آیا کسی که با اسلام و احکام اسلامی چنین می‌کند شایستگی این را دارد که جوانان و نسل‌های آینده ما او را به عنوان یک شخصیت ممتاز بشناسند؟
کد خبر : ۳۱۸۸۴۳
صراط: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در واکنش به پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام مصدق، گفت: مسئولان شهری و کشوری باید نسبت به اظهارات خود بررسی بیشتری داشته باشند تا سوء‌تفاهمی صورت نگیرد.

علیرضا صفرپور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با فارس گفت:  اخیرا یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پیشنهاد داد که نام چهار راه پارک وی و یا خیابان نفت به نام مصدق نام گذاری شود که در رابطه با این اظهار نظر و پیشنهاد این سوال مطرح می‌شود که این عضو شورای شهر مصدق و طرز فکر وی و طرفدارانشان را می‌شناسد؟ یا خیر.

وی افزود: اگر این عضو شورای شهر آگاهی لازم پیرامون مصدق ندارد توجه وی را به صحبت‌های حضرت امام خمینی (ره) در جلد 15 صحیفه امام در این رابطه جلب می‌کنم.

صفرپور تصریح کرد: اگر این نماینده شورای شهر مصدق و منش فکری وی را می‌شناخت لازم است بدانند که خیابان‌های تهران به عنوان خیابان‌های پایتخت یک کشور اسلامی و علوی باید آراسته و منقش به نام‌ها و چهره‌هایی باشند که الگو و پیشرو ملت مسلمان و انقلابی ایرانند ولی آیا کسی که امام درباره اش چنین می گوید شایستگی الگو بودن را دارد؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آیا کسی که با اسلام و احکام اسلامی چنین می‌کند شایستگی این را دارد که جوانان و نسل‌های آینده ما او را به عنوان یک شخصیت ممتاز بشناسند؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه نباید نام شخصی را که مقابل احکام اسلامی ایستاده روی خیابان‌های کشور گذاشت، گفت: مصدق و افکارش باید در کتاب‌های تاریخ ثبت شوند تا فراموش نشود چنین شخصیتی چطور مقابل احکام اسلام ایستاد و آیندگان باید عبرت بگیرند که نتیجه اعتماد به آمریکایی‌ها کودتای آمریکایی 28 مرداد است.

وی گفت: لازم است مسئولان شهری و کشوری نسبت به اظهارات خود بررسی بیشتری را داشته باشند تا خدای ناکرده سوء تفاهمی صورت نگیرد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
۰
۱
احسنت
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم