۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
جريان فتنه و انحرافي از ائتلاف با يكديگر چه هدفي را دنبال مي‌كنند؟

زمينه چيني براي وقوع فتنه بزرگتر

جريان فتنه با تمسك به نظريه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي خلاف خط اسلام و بعضا مغاير با اسلام و تأكيد بر جدايي دين از سياست و نيز مخالفت با برخي از اصول متقن اسلام عملا مي‌كوشد تا...
کد خبر : ۳۱۹۱۴
رضا علوي|روز گذشته در نخستين روز از دهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري هنگامي كه وزير اطلاعات در جايگاه سخنراني قرار گرفت، از وقوع اتفاقات مهمي در كشور خبر داد كه گرچه پيش از اين آشكار شده بود اما اكنون با توجه به تأكيد ايشان كاملاً مستند و مبرهن شد. حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در اين سخنراني ضمن اشاره به ائتلافات علنى و عمدتاً مخفى جريان فتنه با جريان انحرافى، درباره اهداف مشترك آنان به طور خلاصه اينچنين گفت: «جريان فتنه و جريانات انحرافى هر دو با ويژگي‌هاى مشتركى در راستاى تقابل جدى با نظام و ولايت فقيه تحركاتى را دارند.» بررسي ويژگي‌هاي مشترك و ائتلاف و ريل‌گذاري دو جريان فتنه و انحرافي براي مقابله با خط اصلي انقلاب اسلامي و اصل ولايت فقيه كه مورد اشاره وزير اطلاعات قرار گرفته است، ما را به مصاديق و نشانه‌هاي فراواني مي‌رساند كه حاكي از وجود هماهنگي و تقسيم نقش ميان منحرفان و فتنه‌گران است. 

مقابله با سياست هاى مقام معظم رهبرى
ايستادگي در برابر ولايت فقيه و مقابله با سياست‌هاي مقام معظم رهبري از جمله فعاليت هايي است كه دو جريان فتنه و انحرافي در رأس امور خود دنبال مي‌كنند. اين محور البته از آن بابت دنبال مي‌شود كه ولايت فقيه به عنوان ستون خيمه انقلاب در برابر تهديدات ايستاده است و در واقع آنان از مقابله با ولايت فقيه به دنبال خاموشي انقلاب و نابودي نظام جمهوري اسلامي مي‌گردند. براي اثبات اين مورد شواهد فراواني وجود دارد كه در اينجا فقط به نحوه شكل‌گيري دو جريان مزبور اشاره مي‌كنيم كه با ايستادگي در برابر ولايت رقم خورد و بقاي هر دو نيز در اين مسير ادامه يافت. 

الف- جريان فتنه: پس از انتخابات دهم رياست جمهوري عده‌اي از شكست خوردگان برخلاف توصيه‌هاي رهبري كه بر پيگيري اعتراضات در مسير قانوني تأكيد داشتند، عمل كردند و بر شائبه تقلب در انتخابات دامن زدند؛ دقيقا پس از ايستادگي آن عده در برابر نظريات رهبري بود كه جريان فتنه ۸۸ شكل گرفت و ادامه يافت. 

ب- جريان انحرافي: عده‌اي فرصت طلب پس از پيروزي محمود احمدي نژاد در انتخابات سال ۸۸، در دولت دهم ريشه دواندند و به منظور جذب آراي مخالفانشان كه در راستاي حفظ و تداوم قدرت خود طراحي كرده بودند، خلاف سفارش‌هاي ولي فقيه حركت كردند و ضمن حاشيه سازي‌هاي گسترده كه دقيقا برخلاف نصايح رهبري بود، با پرورش عقايدي باطل سعي در جلب رضايت اپوزيسيون داشتند. اين عده به علت انتخاب سوژه‌هاي انحرافي براي انحراف افكار عمومي از مسير اصلي، به جريان انحرافي مشهور شدند.
علاوه بر اين اشتراك اوليه كه منجر به شكل‌گيري دو جريان مشابه يكديگر شد، آنان در ادامه راه در يك ائتلاف قرار گرفتند و كوشيدند تا ضمن هماهنگي هر كدام نقشي را براي رو در رويي با رهبري بر عهده گيرند؛ آنچنانكه شاهديم امروز جريان فتنه عمدتا در سخنراني‌ها و مكتوبات خود به طور آشكار و علني اصل ولايت فقيه و جايگاه رهبري و شخص رهبري نظام را مورد حمله قرار مي‌دهد و جريان انحرافي به مقتضاي شرايطي كه در آن قرار دارد، فعلا به مخالفت با سياست‌ها و فرامين مورد تأكيد مقام معظم رهبري بسنده كرده است و شايد روزي فرا رسد كه آنان نيز نقد اصل ولايت فقيه و مخالفت با رهبري را به طور آشكار و علني در دستور كار خود قرار دهند.
تأكيد بر ناكارآمدي اسلام و روحانيت
ويژگي مهم ديگر دو جريان فتنه و انحرافي كه مورد اشاره وزير اطلاعات قرار گرفت، تأكيد آنان بر ناكارآمدي اسلام و روحانيت است. نشانه‌هاي وجود اين ويژگي نيز در فعاليت‌هاي دو جريان مزبور پيداست. به گونه‌اي كه جريان فتنه با تمسك به نظريه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي خلاف خط اسلام و بعضا مغاير با اسلام و تأكيد بر جدايي دين از سياست و نيز مخالفت با برخي از اصول متقن اسلام عملا مي‌كوشد تا علاوه بر مخالفت با اسلام و تأكيد بر ناكارآمدي اسلام و كارآمدي مفاهيم غيراسلامي، موج ضديت با روحانيت را نيز در جامعه گسترش دهد. جريان انحرافي نيز كه در ائتلاف با جريان فتنه به سر مي‌برد، نقش ديگري را در اين مسير ايفا مي‌كند؛ آنان با طرح مكتب ايراني و تأكيد بر ملي گرايي، قصد دارند ايران را در يك رقابت كاذب با جهان اسلام جلوه داده و مكتب ايراني را برتر از مكتب اسلام قرار دهند. بي‌تفاوتي اين جريان در برابر سفارش‌هاي روحانيت و حتي انجام اعمال مخالف با توصيه‌هاي مراجع و روحانيت نيز حاكي از اعتقاد جريان انحرافي بر ناكارآمدي روحانيت در جامعه امروز ايران است. 

هدف منحرفان و فتنه‌گران از ائتلاف
گرچه ويژگي‌هاي ديگري به طور مشترك در اعتقادات جريان فتنه و انحرافي وجود دارد اما پرداختن به تمامي آن موارد، تبديل به تومار بلندبالايي مي‌شود. در مجموع با توجه به تأكيدات روز گذشته وزير اطلاعات در دهمين اجلاس مجلس خبرگان بايد گفت كه دو جريان قدرت طلب فاسد با تشكيل يك ائتلاف، اهدافي مشترك را با محوريت حضور دائمي در قدرت دنبال مي‌كنند. هدف بلندمدت آنان گرچه براندازي نرم نظام جمهوري اسلامي و جابه جايي قدرت است اما آنان براي تحقق اين هدف، اهداف كوتاه مدتي را نيز در سر دارند تا پس از زمينه چيني‌هاي لازم بتوانند مقصود نهايي خود را به منصه ظهور رسانند. مهمترين هدف كوتاه مدت آنان در شرايط فعلي تلاش براي كسب اكثريت كرسي‌هاي مجلس نهم شوراي اسلامي است. بنابراين آنان با تشكيك در اصول اصولگرايي و تخريب اصولگرايان اصيل قصد دارند كانديداهاي مشترك از ائتلاف خود را روانه خانه ملت كنند و پس از آن نيز بكوشند تا به وسيله اغتشاش فرهنگي در جامعه و نيز تجديد اغتشاشات پس از انتخابات دهم رياست جمهوري منتها در قالبي ديگر، نوك پيكان حملات خود را به سمت ولايت فقيه نشانه گيرند و اينچنين فتنه بزرگتري را رقم زنند.

نظرات بینندگان
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
منحرفان و فتنه‌گران
به اين دو كلمه واقها خنديدم. شماها خيلي با حاليد.