۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

کنایه کواکبیان با نام بردن از تهران/ شهردارها برای انتخابات پول تزریق می‌کنند!

بعضي جاها شهردارها، دست به انتخاب اعضاي شوراي شهرها مي‌زنند و كار برعكس شده است. يعني به جاي اين كه شوراها شهردار را انتخاب كنند،‌ شهردارها از همين الان پول تزريق مي‍كنند، حالا از تهرانش گرفته است تا جاهاي ديگر.
کد خبر : ۳۲۰۲۸۹
صراط: نماینده مردم تهران در جریان بررسی فوریت اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهردارها، گفت: شهرداران دست به انتخاب اعضای شورای شهر می‌زنند، کار برعکس شده است.

به گزارش خبرآنلاين؛ طرح دو فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای شهر، در دستور كار جلسه علني چهارشنبه-10 شهريور- بود

محمدحسين فرهنگي نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو، فردي بود كه به عنوان مخالف بررسي فوريتي اين طرح پشت تريبون رفت و گفت: در مورد موضوعي كه الان در اختيار دوستان است، بايد بگويم كه در مورد آن ضرورتي احساس نمي‌شود،‌لذا عادي بررسي شود بهتر است.

وي افزود: در صورت تصويب اين طرح به صورت عادي، بهتر از فوريت است ، چون در اين صورت در جلسات بعدي بررسي مي‌شود اما اگر فوريتش تصويب شود به صف طولاني فوريتي‌ها مي پيوندد.

پس از فرهنگي، نوبت به يكي از موافقان اين طرح رسيد. مصطفي كواكبيان نماينده مردم تهران در موافقت با اين طرح گفت: از همكارم اقاي فرهنگي تعجب ميكنم كه خودش از طراحان طرح است اما به عنوان مخالف صحبت مي‌كند. اين هم از عجايب مجلس فعلي است كه امروز چند بار تكرار شده است.

وي افزود: همه مي‌دانند كه 6 ماه قبل از انتخابات شروع ثبت نام است و لذا فرصتي نداريم و بايد اين طرح بررسي كنيم تا به انتخابات 96 برسيم. مسئله بعدي اينكه نظارت بر انتخابات شوراها را مجلس برعهده دارد و وظيفه ذاتي ما اين است بايد هرچه سريعتر در اصلاح ساز و كار بحث شوراها تلاش كنيم.

كواكبيان با اشاره به طرح پيشنهاديش براي انتخاب مستقيم شهردارها از سوي مردم، اظهار كرد: حتي طرحي داشتم كه انتخاب شهردارها مستقيم از طريق مردم صورت بگيرد اما فعلا بايد شوراها تقويت شود. متاسفانه در مجلس قبل بعضي از شهرها تعداد اعضا هم كم شد كه بايد به حالت سابق بازگردد.

او معتقد است: بعضي جاها شهردارها، دست به انتخاب اعضاي شوراي شهرها مي‌زنند و كار برعكس شده است. يعني به جاي اين كه شوراها شهردار را انتخاب كنند،‌ شهردارها از همين الان پول تزريق مي‍كنند، حالا از تهرانش گرفته است تا جاهاي ديگر.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس گفت: روح مرحوم طالقاني شاد كه بحث شوراها را مطرح كرد،  لذا ما نبايد بي تفاوت بگذريم و از همه ميخواهم كه به فوريت اين طرح راي دهند.

سرانجام نمایندگان مجلس فوریت طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران را با 113 رای موافق، 29 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس تصویب کردند.