۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

بازهم بي‌محلي رسانه‌ها به نمايشگاه مطبوعات!

کد خبر : ۳۲۱۰۲۵
صراط: علی غفاریان مدیرمسئول صراط نیوز در کانال تلگرامی خود نوشت:

در گذشته مديران مطبوعات و مالكان رسانه ها به شدت پيگير ثبت نام در نمايشگاه مطبوعات بودند و از ترس اينكه مهلت به پايان برسد تلاش مي كردند تا اولين هاي ثبت نام باشند و مدارك و فيش هاي پرداخت را به موقع ارسال مي كردند و در نهايت نمايشگاه مطبوعات با حضور همه رسانه ها از همه جريانهاي سياسي با تفكرات مختلف برگزار مي شد. رييس جمهور و دولت مردان هم كه به اين گردهمايي رسانه اي وقعي نمي نهادند و همه را در شبستان مصلي به حال خود رها كرده بودند.
اما دو سه سالي است كه ماجرا فرق كرده است.
معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد دولت راستگويان انواع و اقسام آپشن ها و تخفيف ها را براي رسانه ها در نظر گرفته اند . رسانه هاي دولتي را با سلام و صلوات وارد نمايشگاه كرده و هر روز هم اطلاعيه مي دهند كه بشتابيد كه فرصت ثبت نام رو به اتمام است! چند باري هم مهلت تمديد مي شود و در نهايت باز هم استقبال رسانه ها كمتر از گذشته!
جالب اينجاست كه رييس جمهور شخصا به بازديد از نمايشگاه مطبوعات مي آيد و مديران دولتي هم كه ملزم به حضور شده اند اما همچنان اوضاع و احوال ثبت نام خوب نيست و خبري از استقبال با شكوه نيست!
سال گذشته هم كه تعدادي از رسانه هاي مطرح و اثرگذار كشور نمايشگاه مطبوعات را تحريم كرده و حاضر به حضور نشدند.
البته آنهايي هم كه سالهاي گذشته در نمايشگاه حاضر بودند به خوبي ديدند كه استقبال عمومي و حضور مردم به شدت كاهش يافته است.
صرف نظر از اينكه اين خوب است يا آن! بايد به اين نكته توجه ويژه داشت كه آلارم كم اهميتي و بي محلي رسانه ها به اين گردهمايي بين المللي به صدا در آمده است.
حالا بايد منتظر ماند و ديد مديران رسانه اي دولت امسال چه مي كنند.
هر چند انتظار از معاون مطبوعاتي خيلي بيشتر از اينها بود اما !