۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴

آموزش مداحی به دانش آموزان

کد خبر : ۳۲۱۳۲

خداحافظی آقای هاشمی از کتاب مطالعات اجتماعی برای همیشه، تعدیل در آموزش و پرورش استثنایی، تربیت واعظ و مداح در مدارس و ... از مهمترین اخبار آموزش و پرورش در این هفته بود.

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، آموزش و پرورش در هفته های گرم شهریور ماه خود را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می کند، مهمترین اخبار این روزها را در ادامه می خوانید:

تعدیل نیرو در آموزش و پرورش استثنایی

در حالی که تنها چند هفته تا آغاز سال تحصیلی باقی مانده و ساماندهی نیروها در آموزش و پرورش در حال اتمام است، اخباری مبنی بر تعدیل نیرو در آموزش و پرورش استثنایی شنیده می شود. به گفته معاون مدیریت و نیروی انسانی سابق آموزش و پرورش استثنایی، تعداد نیروی های این سازمان از ۱۸۷ نفر به ۶۰ نفر کاهش یافته است.

همچنین عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره با بیان اینکه برخی از سازمانهای آموزش و پرورش از جمله سازمان استثنایی دارای قوانین مجزا و کاملی در مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: وزرات آموزش و پرورش درباره این سازمانها باید طبق قانون عمل کند. مسئولان این وزارتخانه نمی توانند هرگونه که خودشان و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری تصمیم می گیرند سازمانی را کوچک یا منحل کنند.

خداحافظی آقای هاشمی از کتاب اجتماعی

آقای هاشمی کارمند اداره پست که توانسته بود در کتاب مطالعات اجتماعی تمام ایران را بگردد، بالاخره بعد از گذشت بیش از ۲۵ سال از کتابهای درسی خداحافظی کرد و جای خود را به کتاب دیگری داد.

این خبر را دوشنبه این هفته، سید احمد حسینی، مدیرکل چاپ و توزیع کتابهای درسی آموزش و پرورش داد و گفت: ۱۳۲ میلیون کتاب درسی از روز سه شنبه پانزدهم شهریورماه در سراسر کشور توزیع می شود و امسال پنج کتاب جدیدالتالیف در دوره ابتدایی داریم که یکی از آنها کتاب مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی است.

نکته جالب اینکه امسال کتاب گویا شامل آموزش زبان انگلیسی، زبان عربی و فارسی منتشر شده که همه دانش آموزان موظف به تهیه آن شده اند.

ایجاد بانک سرویس مدارس

مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بانک رانندگان سرویس مدارس با ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

احمدرضا ایمانی در جلسه عصر یکشنبه "ستاد مهر" با بیان این که همکاری و هماهنگی خوبی برای خدمات رسانی هر چه بهتر سرویس مدارس بین آموزش و پرورش و مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی انجام شده است، گفت: اکنون بانک رانندگان سرویس مدارس با ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفرآماده خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه مناطق ۱ تا ۸ و منطقه ۱۲ بیشترین بار سرویس مدارس را دارند، گفت: بیش از ۱۲ هزار سرویس در این مناطق خدمات رسانی می کنند.

آموزش مداحی به دانش آموزان

مدیرکل دفتر نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید دوبرابر می شود، گفت: در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان مستعد مداحی آموزش داده می شود.

در صورت اجرای این طرح، برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش، آموزش مداحی در مدارس آغاز می شود.

نظرات بینندگان
hadi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
جای تاسف دارد برای برنامه ریزان اصلی ترین نهاد اموزشی کشور .به جای آموزش مداحی به یک قشر خاص بهتر نیست تاریخ این گنجینه تمام نشدنی ملت با فرهنگ ایران که با در آمیختگی با اسلام و آموزش و یادگیری صحیح آن به قشر تشنه آگاهی جوانان که به خاطر عدم تنوع در مطالب تاریخ مندرج در قفسه های کتابخانه ها و رساناهای دیداری و گفتاری به رمانهای پوچ و سراسر بی محتوای داخلی و بعضا خارجی گرایش پیدا کرده اند.آیا وقت آن نیست که برنامه ریزان با الگو گیری از قهرمانان و پهلوانان میهنی از اغاز این تمدن کهن تا به امروز از کورش گرفته تا جلالالدین خوارزمشاه - لطفعلی خان زند -امیرکبیر-چمران -باکری -کاظمی و هزاران اسطوره های صفحه ای جدید برای ذهن پویا و پر سئوال این قشر باز کنند.