۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

آیا مجمع تشخیص به خانه‌نشینی احمدی‌نژاد ورود کرده بود؟

کد خبر : ۳۲۱۳۹۵
صراط: رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: فضای سیاسی مجمع بسیار صمیمانه و دوستانه است.

محمد هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرآنلاين به سئوالاتي در رابطه با حضور و سكوت احمدي‌نژاد در مجمع و همچنين ورود مشورتی مجمع به برخی مباحث پرداخت

بخش هایی از اين گفتگو را در ادامه بخوانيد:

*آیا مجمع در کنار مسئولیت‌های خود در حوزه‌های کلان و مشورتی در مسائل دیگر نیز ورود می‌کند؛ مثلاً میان نیروهای سیاسی و نهادها واسطه باشد تا به اختلافات خاتمه دهد.

چنین مواردی پیش نیامده است. از طرفی باید بگویم که هفت الی هشت سالی است که مرجعی برای حل اختلافات ایجاد شده است.

*یعنی اعضای مجمع در مسائل و موضوعات مختلف ورود نکرده‌اند؛ مثلاً در ماجرای رفع حصر یا ماجرای یازده روز خانه‌نشینی آقای احمدی‌نژاد. این سوال را از این جهت می پرسم که بهرحال افرادی که در مجمع حضور دارند هرکدام به نحوی وزنه سیاسی محسوب می شوند و قدرت چانه زنی بالایی دارند.

نه، مجمع در این نوع موارد هیچ‌گونه ورودی نداشته است.

*در صحبت‌های‌تان اشاره کردید که مجمع ترکیب خاصی دارد و واقعاً این‌طور هم هست نیروهایی در مجمع در کنار هم نشسته‌اند که در بیرون از مجمع اختلافات سیاسی و فکری شدیدی دارند و بسیاری اوقات در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و انتقادات تندی می‌کنند؛ مثلاً افرادی مانند آقای هاشمی، روحانی و ناطق نوری در کنار افرادی مانند احمدی‌نژاد و جلیلی می‌نشینند. حال و هوای جلسات مجمع چگونه است و چگونه مدیریت می‌شود؟

بسیار صمیمانه و دوستانه است. اصلاً در جلسات مجمع یا مدیریت مجمع اختلافی وجود ندارد. هم در کمیسیون‌ها و هم در جلسات شورای مجمع فضای بسیار صمیمی و تعاملی حاکم است.

*آقای احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌شان به ندرت در جلسات مجمع شرکت می‌کردند؛ اما امروز بیشتر حضور دارند. ایشان در جلسات مشارکت دارند یا سکوت می‌کنند؟

به ندرت صحبت می‌کنند. در این دوره دو بار بیشتر صحبت نکرده‌اند.