۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

احیای پیرمرد پس از ایست کامل قلبی

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: با تلاش تکنسین های اورژآنس 115 و پرسنل شبکه بهداشت شهرستان کیار، پیرمرد 65ساله ای پس از ایست کامل قلبی تنفسی به زندگی بازگشت.
کد خبر : ۳۲۱۶۴۱
صراط: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: با تلاش تکنسین های اورژآنس 115 و پرسنل شبکه بهداشت شهرستان کیار، پیرمرد 65ساله ای پس از ایست کامل قلبی تنفسی به زندگی بازگشت.

محسن ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قبل از ظهر امروز پیرمرد 65ساله با درد قفسه سینه به درمانگاه روستای خراجی مراجعه می کند اما همزمان دچار ایست قلبی شده اما با عکس العمل سریع کادر درمانی روند احیای قلبی ریوی بیمار نتیجه بخش می شود.

وی گفت: پس از احیای قلبی بیمار، با مرکز پیش بیمارستانی 115تماس برقرار می شود و تکنسین های اورژانس 115 بیمار را به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل می کنند.

وی اظهار کرد: بیمارانی که سابقه بیماری قلبی و مغزی دارند در زمانی که دچار درد قفسه سینه می شوند باید از فعالیت بدنی پرهیز کنند،زیرا شدت درد قلبی را افزایش و منجر به ایست قلبی می شود.
به گفته وی ،این چندمین بیمار قلبی و ریوی در چهارمحال و بختیاری است که در یک سال اخیر از سوی اورژانس به حیات دوباره بازمی گردد.

شهرستان کیار در 35کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.