۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

اظهارات تند رسانه عربی درباره آل سعود

پایگاه خبری "الوعی نیوز" در مقاله ای نوشت: حماقتی که رژیم آل سعود دچار آن شده پایانی ندارد و تا حدی گسترش یافته که حتی مؤسسات دینی در کشور را نیز فراگرفته است.
کد خبر : ۳۲۱۷۷۳
صراط: پایگاه خبری "الوعی نیوز" در مقاله ای نوشت: حماقتی که رژیم آل سعود دچار آن شده پایانی ندارد و تا حدی گسترش یافته که حتی مؤسسات دینی در کشور را نیز فراگرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ "الوعی نیوز" در مقاله ای به قلم "ماجد عبدالله الهاجری" –نویسنده عربستانی- نوشت: هنگامی که کودک بودم، دایی ام که مسئولیت تربیت مرا به عهده داشت به من یاد داد که یا سخن خوب بگویم و یا آنکه سکوت کنم؛ اکنون مطمئنم که این بهترین حکمتی بوده است که در طول زندگی خود فرا گرفته ام.

ظاهرا، حماقتی که رژیم آل سعود دچار آن شده پایانی ندارد و تا حدی گسترش یافته است که حتی موسسات دینی در کشور را نیز فراگرفته است؛ به گونه ای که عبدالعزیز آل الشیخ –مفتی اعظم عربستان- از زشتی عقل بیمار خود پرده برداشت و مردم ایران که یکی از بزرگ ترین ملت های مسلمان در جهان هستند را تکفیر کرد؛ او خیال می کند با این اظهارات سخیفانه خود، به بیانات آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران که رژیم آل سعود را با عنوان شجره خبیثه ملعونه توصیف کرده، پاسخ داده است.

تفاوت میان اظهارات سخیفانه آل الشیخ و بیانات حکیمانه آیت الله خامنه ای، زمین تا آسمان است؛ به گونه ای که رهبر معظم ایران، رژیم آل سعود و شخصیت های آن را به شجره ملعونه توصیف کردند، ولی آل الشیخ، تمام ملت ایران را تکفیر کرد؛ اینجاست که تفاوت آشکار میان خرد رهبری دینی در دو کشور نمایان می گردد. مردم عربستان سعودی از بیانات رهبر معظم ایران هیچ گونه احساس اهانتی نکردند، ولی در مقابل، مردم ایران که از سوی مفتی وهابی به دشمنی با اسلام متهم شدند، احساس اهانت کردند.

نمی دانم یک مفتی چگونه با حماقت همیشگی خود از رژیم آل سعود حمایت می کند و ایستادن در مقابل حاکم را حرام می کند؟! آیا عقل می پذیرد که تمام پادشاهان عربستان انسان های خوبی بوده اند که مستحق این حمایت ها باشند؟!

آری،اینگونه است که به واسطه چنین حماقتی هر روز از ملت های اسلامی فاصله می گیریم و به دشمنان اسلام نزدیک می شویم؛ ما فراموش نمی کنیم که اسرائیل، عربستان را به عنوان اولین متحد خود در بین کشورهای عربی به حساب می آورد و همچنین نباید فراموش کنیم که آل سعود در صدر دشمنان محور مقاومت اسلامی قرار گرفته است و ما به واسطه حماقت حاکمان سیاسی و دینی خود به این شراکت ادامه می دهیم؛ پایان این حماقت ها چه زمانی فرا می رسد؟!

مشکل اصلی ما سعودی ها هستیم نه ایرانی ها؛ ما بودیم که هزاران حاجی را در منا کشتیم؛ ما بودیم که صدای خود را بلند کردیم تا با فریادهای خود، فاجعه به این بزرگی را به وادی فراموشی بسپاریم؛ آل سعود فکر می کردند که ایرانی ها هم مثل خودشان احمق هستند تا با حماقت خود، آنها را به سمت کارهای احمقانه بکشانند؛ نه اینگونه نیست، ای عرب ها بدانید که ایران قوی است؛ ای عرب ها حماقت خود را واگذارید و از این حکام و مفتی های احمق دوری گزینید؛ در این زمان است که خواهید دید حماقت شما را رها کرده، پادشاه و مفتی احمق از شما دور شده اند، حکومتتان به یک حکومت جمهوری متوازن و به دور از  حکومت قبیله ای بدنام تغییر یافته است؛ ای مردم عرب، آیا ترس را وا می گذارید؟!