۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

واکنش کمیسیون اروپایی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپایی در حال طرح برنامه‌ای برای متقاضیان سفر به اتحادیه اروپاست، که محدودیت‌هایی برای مسافران ایجاد می‌کند.
کد خبر : ۳۲۲۰۷۱
صراط: کمیسیون اروپایی در حال طرح برنامه‌ای برای متقاضیان سفر به اتحادیه اروپاست، که محدودیت‌هایی برای مسافران ایجاد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ شهروندان انگلیسی با خروج این کشور از اتحادیه اروپا ناچار خواهند شد برای سفر به اروپا، به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال کرده و هزینه‌ای نیز برای آن پرداخت کنند. 

کمیسیون اروپایی در نظر دارد تا طرح اولیه این برنامه را در اواخر سال جاری میلادی رونمایی کند. این طرح در پاسخ به حملات تروریستی اخیر در بلژیک و فرانسه و به منظور بهبود امنیت اروپا ایجاد شده است.

این طرح شامل تمام سفرها به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در طرح روادید آزاد آن می‌شود. بر اساس این طرح مسافران کشورهایی که نیاز به ویزای کامل ندارند، باید برای ورود به اتحادیه اروپا 72 ساعت قبل از سفر خود اقدام کرده و هزینه 10 یورویی آن را نیز پرداخت کنند.

در حال حاضر شهروندان انگلیسی، در حالی که این کشور در طرح شنگن عضو نیست، می توانند با پاسپورت خود وارد اتحادیه اروپا شده و آزادانه در آن حرکت کنند؛ اما پس از برکسیت آن ها نیز باید از راه ثبت نام سایر کشورها اقدام کنند.

شهروندان انگلیسی سال گذشته 30 میلیون سفر تفریحی به سایر کشورهای اتحادیه اروپا داشتند.

دولت انگلیس تاکنون برنامه خاصی برای شرایط خروج از اتحادیه اروپا ارائه نداده است؛ اما به نظر می رسد این کشور به دنبال طرحی است که کنترل تعداد پناهجویان وارد شده به اروپا، و سپس به این کشور، را در اختیار دولت لندن قرار می دهد. انتظار می‌رود مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا در زمینه خروج این کشور، زمانبر و دشوار باشد.