۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

عربستان مدعی شده که ایران مراسم حج را سیاسی کرده است

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه کشور عربستان مدعی شده که ایران مراسم حج را سیاسی کرده و به دنبال طرح مسائل تاریخی و فرقه ای در موضوع حج است.
کد خبر : ۳۲۲۲۴۱
صراط: نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه کشور عربستان مدعی شده که ایران مراسم حج را سیاسی کرده و به دنبال طرح مسائل تاریخی و فرقه ای در موضوع حج است.

به گزارش میزان، حجت‌الاسلام علی قاضی عسگر در حاشیه مراسم دعای عرفه و بزرگداشت شهدای منا گفت: بعد از برپایی مراسم حج سال گذشته متاسفانه سعودی‌ها در رسانه های خود مسائلی را منتشر کردند و می گویند ایران حج را سیاسی کرده و به دنبال آن است که مسائل فرقه ای را در حج مطرح کند.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: آنچه که ما در حج انجام داده ایم همه مبنای دینی، شرعی و قرآنی دارد و ما براساس تکلیف الهی در عربستان عمل کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دعای کمیل در کنار قبرستان بقیع اظهارکرد: دعای کمیل، دعایی سراسر توحیدی است و مردم ایران انقدر با فضیلت هستند که بعد از برپایی دعای کمیل حتی منطقه را نیز تمیز کرده و سپس محل را ترک می کنند. 

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: دعای کمیل سیاسی نیست و جمهوری اسلامی ایران نیز هیچ گاه به دنبال بهره برداری سیاسی از این دعا نبوده است. 

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در خصوص برپایی دعای عرفه توسط زائران ایرانی تصریح کرد: دعای عرفه دعایی است که در آن امام حسین (ع) به بهترین شیوه با خدای خود سخن گفته است و برپایی مراسم دعای عرفه برای برائت از مشرکین است. 

وی تاکید کرد: برائت از مشرکین یک واجب دینی است که از گذشته به ما توصیه شده است. 

حجت الاسلام قاضی عسگر خطاب به مسئولان کشور عربستان گفت: این شما هستید که از حج استفاده سیاسی می کنید و در بقیع به مسلمانان جهان توهین کرده و آنها را مشرکت خطاب می کنید.  

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به توزیع 11 میلیون جلد کتاب در میان حاجیان حاضر در مراسم حج خاطرنشان کرد: عربستان در ایام حج اقدام به توزیع 11 میلیون جلد کتاب که به 20 زبان دنیا ترجمه شده می کند و در این کتاب ها شیعیان جهان مشرک قلمداد شده اند. 

وی با انتقاد از کشور عربستان به دلیل خشک جلوه دادن مراسم حج اظهارکرد: عربستان مراسم حج را مراسمی خشک جلوه داده و اجازه نمی دهد مسلمانان جهان در این مراسم به حل مشکلات یکدیگر بپردازند. 

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: مشکل فلسطین، عراق، لبنان، بحرین و سوریه باید با اجتماع مسلمانان و هم فکری آنها حل شود اما عربستان اجازه این کار را نمی دهد. 
برچسب ها: حج قاضی عسگر صراط