۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

برگزاری مراسم برائت از مشرکین در مصلی تهران

درحالی که رژیم آل‌سعود زائران ایرانی را از سفر حج محروم و "صد عن سبیل الله" کرده، مراسم برائت از مشرکان در مصلی تهران برگزار شد.
کد خبر : ۳۲۲۲۴۸
صراط: درحالی که رژیم آل‌سعود زائران ایرانی را از سفر حج محروم و "صد عن سبیل الله" کرده، مراسم برائت از مشرکان در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم از ساعاتی پیش با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، نماینده سیدحسن نصرالله، سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از مردم و زائران بازمانده از سفر حج تمتع امسال، با قرائت آیاتی از قرآن توسط سعید طوسی- قاری قرآن - در مصلی تهران آغاز شد.

حاضران در این مراسم که رفته رفته به تعداد آن ها افزوده می‌شود، شعارهایی همچون «الموت لامریکا»، «الموت لاسرائیل»، «برائت از مشرکین للعمل المسلمون»، «یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو»، «امروز روز وحدت ملت‌هاست، پایان سلطه بر قدرت‌هاست»، «امروز روز دفن مشرکین است، تجلی قدرت مسلمین است» را در اعلام برائت از مشرکان سر دادند.

عربستان سعودی با سیاسی کردن حج امسال، زائران کشورهایی چون ایران، یمن، بحرین، فلسطین و سوریه را از انجام این عمل واجب محروم کرد.

ستاد بزرگداشت شهدای منا در واکنش به کارشکنی‌های رژیم آل‌سعود و برای زنده نگه داشتن حج تمتع و حفظ اتحاد و همبستگی مسلمانان در برابر ظلم، همزمان با روز عرفه مراسم نمادین برائت از مشرکین و دعای عرفه را که هر سال با حضور زائران ایرانی در سرزمین عرفات برپا می شد، در مصلی تهران برگزار کرد.

محسن انصاری ـ قائم مقام بنیاد شهید و دبیر ستاد اجرایی سالگرد شهدای منا ـ در این مراسم با یادآوری مطالبات جهان اسلام، گفت: عربستان باید از مسلمانان عذرخواهی کند و کمیته حقیقت‌یابی را برای بررسی فاجعه منا و مشخص شدن ابعاد واقعی آن تشکیل دهد و مسببان آن فاجعه را مجازات کند.

او همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران ۴۶۵ زائر خود را در منا و بر اثر بی‌لیاقتی و بی عرضگی عربستان از دست داد و میلیون‌ها نفر را در جهان اسلام در روز عید قربان، عزادار کرد.

انصاری با اعتقاد بر این که فاجعه منا در پی یک سناریوی از پیش طراحی شده بوجود آمد، گفت: کشور میزبان باید علت حادثه را اعلام و مسببان آن را مجازات کند، اما یک‌سال از آن واقعه گذشته و عربستان هنوز نتایج بررسی های درون حکومتی خود را اعلام نکرده است.