۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دروغ محض است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای اخیر از راه‎اندازی شبکه ملی ارتباطات سخن گفته شد که دروغ محض است.
کد خبر : ۳۲۲۵۶۱
صراط: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای اخیر از راه‎اندازی شبکه ملی ارتباطات سخن گفته شد که دروغ محض است.

به گزارش مهر، نصرالله پژمان‌فر  در جمع دانش‌آموزان انجمن های اسلامی با طرح مباحثی در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: چیزی که در اوایل انقلاب در خصوص مشارکت مردم، ساده‌زیستی مسئولان و مردم مطرح بود اتفاق مهم فرهنگی بود که توانست که در آن دوره تاریخ کشور یعنی جنگ تاثیرات بزرگی داشته باشد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر پس از پیروزی انقلاب و شرایط نامساعد کشور در آن زمان وقوع جنگ تحمیلی، شرایطی سخت در کشور حاکم شد و می‌رفت که کشور را با تهدیدی بزرگ روبرو کند، اما با تدبیر امام راحل (ره) به فرصتی بزرگ تبدیل شد که توانست همه مردم و مسئولان را یک صدا کرده و کمک بزرگی به حل مسائل کشور کند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: در آن دوره دشمن با تمام گستردگی امکانات وارد عمل شده بود و حتی بخش‌های را نیز تصرف کرده و در حال پیشرفت بود، در این شرایط امام راحل با اعتماد به توان داخلی از مردم در تمام عرصه‌ها و صنوف کمک گرفت و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لذا در خصوص اقتصاد مقاومتی که با ریاضت اقتصادی متفاوت است، عنصر فرهنگ بسیار مهم است یعنی باید مردم نقش خود را در این عرصه ایفا کنن و با اتکا به توان داخلی، خودباوری و اعتقاد به ظرفیت‌های درونی به عنوان فرهنگ  به باور رسیده و گام‌های اساسی در این را بردارند.

وی با اشاره به قاچاق در کشور آن را عامل اساسی بیماری اقتصاد کشور ارزیابی کرد و گفت: این امر متاسفانه معضلات بزرگی در کشور برای اقتصاد ایجاد کرده است که سوء مدیریت آن را دامن می‌زند لذا مردم باید برای حل این مشکل به میدان آمده و فرهنگ مبارزه با قاچاق را تحقق بخشند.

پژمان‌فر اظهار داشت: نگاه به حوزه فرهنگ باید نگاه دسته اول باشد لذا در این زمینه انتقاداتی به دولت یازدهم وارد است که البته به ریاست جمهوری در این خصوص گله‌هایی عرضه شده است و اعلام کردیم که نگران این نوع نگاه و نادیده گرفتن توجه به فرهنگ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه و ایجاد شبکه ملی ارتباطات گفت: اینکه بسیاری شبکه ملی ارتباطات را از ما مطالبه می‌کنند قابل تامل است و اینکه سرورهای استفاده ار اینترنت در کشور کانادا است چیز بسیار خطرناک و نادرستی است که اطلاعات ما در اختیار دیگران بوده و هزینه‌های زیادی از جیب مردم به آن تعلق می‌گیرد که بسیار آزار دهنده است.

وی گفت: طی روزهای اخیر از راه‎اندازی شبکه ملی ارتباطات سخن گفته شد که دروغ محض است ضمن آنکه بحث فیلترینگ هم امری محال بوده و چیزی به عنوان فیلتر برای فضای مجازی نداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث فیلم و سینما هم افزود: در دنیا، پیام‌ها در قالب فیلم و سینما ارائه می‌شود اما در کشور ما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و به جای حل مشکل و معضل، به مشکلات و معضلات اضافه هم می‌شود و در این زمینه لازم است بچه‌های متدین و ارزشی وارد عرصه شده و به تولید برنامه‌ها و فیلم‌های سازنده دست بزنند.