۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

ممنوعیت پخش قرآن در هامبورگ

سنای هامبورگ به همراه دادگاه قانون اساسی در آلمان حکم ممنوعیت پخش قرآن توسط سلفی‌ها در هامبورگ را صادر کردند.
کد خبر : ۳۲۳۲۲۴
صراط: سنای هامبورگ به همراه دادگاه قانون اساسی در آلمان حکم ممنوعیت پخش قرآن توسط سلفی‌ها در هامبورگ را صادر کردند.

به گزارش فارس، پس از حملات تروریستی در فرانسه و بلژیک، حساسیت دولت آلمان و دستگاه قضایی این کشور نسبت به فعالیت  مسلمانان افزایش یافت.

در محافل رسمی سیاسی، میان احزاب، نمایندگان مجلس، کارشناسان رسانه‌ای و سیاسی بحث‌های جدی مبنی بر کنترل و نظارت بر گروه‌های اسلامی، مساجد و انجمن‌ها شکل گرفت.

به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، یکی از گروه‌های افراطی که سال‌هاست در آلمان فعال هستند، جنبش سلفی‌اند. این جنبش که بیشتر در غرب آلمان فعال است از حمایت ویژه مالی برخوردار است.

این حمایت باعث شد تا پروژه‌ای به نام «بخوان» راه اندازی شود که در چند ایالت آلمان به انجام رسید.

نیت اصلی این پروژه پخش قرآن به زبان آلمانی و به صورت رایگان و در پی آن نیز جذب جوانان به این گروه بود.

پس از ماه‌ها تلاش، پلیس هامبورگ موفق شد مجوز عدم فعالیت این گروه را بگیرد. تا قبل از آن از باب حقوقی و قانونی از سوی دادگاه قانون اساسی و ایالتی اشکالاتی را در آن می‌دیدند که پس از تأیید آن، پلیس بلافاصله با فعالیت سلفی‌ها و پخش قرآن رایگان مخالفت کرد.

گفته می‌شود که موارد مشکوکی مبنی بر ارتباط این افراد با گروه‌های تروریستی و جوانانی که جذب داعش می‌شدند، وجود داشته است.

برخی از افرادی که به سمت داعش گرویده و در سوریه و عراق فعالیت داشتند، قبلاً با این افراد در ارتباط بوده‌اند. هامبورگ اولین ایالتی است که موفق به جلوگیری از این نوع فعالیت سلفی‌ها شده است.