۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

دستگیری مظنون های آتش سوزی کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان گیلان‌غرب گفت: سه نفر از مظنونان آتش سوزی گسترده در جنگل‌های گیلان‌غرب دستگیر شدند.
کد خبر : ۳۲۳۲۵۲
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان گیلان‌غرب گفت: سه نفر از مظنونان آتش سوزی گسترده در جنگل‌های گیلان‌غرب دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن ویسی اظهار داشت: در پی آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های میاندار و دهستان چله گیلان‌غرب، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، شناسایی مظنونان احتمالی وقوع حریق را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی مشخص شد اهالی یکی از روستاهای اطراف اقدام به تهیه ذغال کرده اند و احتمالا این افراد عامل ایجاد آتش سوزی باشند. در همین راستا پس از شناسایی محل کوره‌ها و انبارهای ذغال، با هماهنگی مقام قضائی گروهی از مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان گیلان‌غرب با همکاری و پشتیبانی نیروهای یگان امداد و کلانتری مرکزی، در یک عملیات ضربتی مظنونان آتش‌سوزی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلان‌غرب با بیان اینکه در این عملیات 6 انبار و 8 گونی ذغال به‌وزن تقریبی 300 کیلوگرم کشف شده است، گفت: یک خودروی پیکان و یک دستگاه نیسان توقیف و 3 نفر مظنون نیز در این زمینه دستگیر شدند.

ویسی افزود: این آتش‌سوزی که بامداد روز پنجشنبه آغاز شده بود، با کمک نیروهای امدادی و انتظامی ساعت 8 صبح روز جمعه مهار گردید، اما پس از ساعاتی بر اثر وزش باد مجدداً شعله‌ور شد و کماکان نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلان‌غرب اظهار کرد: تاکنون چند صد هکتار از پوشش جنگلی کمیاب این منطقه در آتش طمع تعدادی سودجو، خاکستر شده و صعب‌العبور بودن مسیر، مهار آتش را با مشکل جدی مواجه کرده است.