۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

تجمع انگلیسی‌ها برای استقبال از آوارگان

کد خبر : ۳۲۳۳۸۷
صراط: هزاران تن از معترضان در مرکز لندن گردهم آمدند تا در راهپیمایی استقبال از آوارگان حضور داشته باشند و از دولت لندن بخواهند تا اقداماتی بیشتر برای آوارگان انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان شعار "با صدای بلند بگویید،‌ واضح بگویید،‌ ما آوارگان را در اینجا می‌پذیریم" و "هیچ کس غیرقانونی نیست" سردادند و از پارک "لین"‌ به سمت میدان پارلمان رفتند.

گروه همبستگی با آوارگان این راهپیمایی را ترتیب داده بود. "رز اریرا"، مدیر این گروه گفت که این راهپیمایی و گردهم آیی برای درخواست از دولت لندن برای انجام اقدامات بیشتر برای آوارگان صورت گرفته است.

وی ادامه داد:‌ انگلیس به عنوان ثروتمندترین کشور در جهان باید کارهای بیشتری برای آوارگان انجام دهد و از نظر کمک‌های بشردوستانه سردمدار باشد.

لوییس پارفیت، یکی از کارمندان خیریه "کمک رسانی مسیحی" گفت: دولت لندن باید در زمینه کمک به آوارگان و پذیرش آنها در کشور پیشرو باشد. واقعا جای تاسف است که آوارگان در اردوگاه‌ها گرفتار باشند و جایی برای رفتن و اقامت نداشته باشند.

معترضان همچنین بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "انسان باشید" و "اروپا هم باید مسئولیت این آوارگان را برعهده بگیرد."

این راهپیمایی همچنین مورد حمایت گروه‌هایی چون صلیب سرخ، کمک رسانی به پناهجویان،‌ نجات کودکان،‌ آکسفام و آژانس آوارگان سازمان ملل قرار گرفته است و پیش از برگزاری نشست روز دوشنبه سازمان ملل درباره آوارگان و پناهندگان در نیویورک است.

سال گذشته میلادی، دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس قول داده بود تا 20 هزار پناهجو و آواره را در بازه زمانی پنج ساله در انگلیس سکنی دهد.