۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

چزاغ‌سبز مسئولان حزب‌الله به میشل عون

شماری از مسئولان حزب الله لبنان تأکید کردند میشل عون در مرحله کنونی برای ریاست جمهوری این کشور مناسب است.
کد خبر : ۳۲۳۴۱۷
صراط: شماری از مسئولان حزب الله لبنان تأکید کردند میشل عون در مرحله کنونی برای ریاست جمهوری این کشور مناسب است.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مسئولان حزب الله افزودند لبنان نیاز به این دارد که گفتگوها در لبنان با نظارت نبیه بری رئیس مجلس این کشور ازسرگرفته شود.
محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت در مجلس لبنان به دلبستگی برخی ها در این کشور به داعش یا جبهه النصره هشدار داد و گفت میشل عون در مرحله کنونی رئیس جمهور مناسبی برای لبنان است.

رعد گفت: « اگر رئیس جمهوری برای لبنان می خواهید ژنرال عون برای ریاست جمهوری حضور دارد. اگر می خواهید کشور را به تعطیلی بکشانید و به خلاء کنونی ادامه دهید که این مطلب دیگری است.»

حسین حاج حسن وزیر صنایع لبنان [ از حزب الله ] بر نیاز به گفتگوی مثبت و سازنده و نه گفتگو برای اتلاف وقت تأکید کرد.
حاج حسن گفت:« گفتگوها با نظارت نبیه بری یکی از مهم ترین ارکان رهایی لبنان است چه خوب است که این گفتگوها پس از فراهم آوردن زمینه های لازم ازسرگرفته شود تا برون رفتی برای بحران لبنان به وجود آید و اوضاع در لبنان به روال عادی خود بازگردد.»
حسن فضل الله از نمایندگان مجلس از حزب الله از موفقیت نیروهای امنیتی لبنانی در متلاشی کردن یک هسته وابسته به داعش قدردانی کرد و گفت نباید به این موضوع به دید سیاسی یا طائفه ای نگاه شود.

وی گفت :« کشور، امروز می تواند افتخار کند یک سازمان امنیتی در سطحی از حرفه ای بودن و قدرت دارد که می تواند یک شبکه خطرناک را متلاشی کند. کشورهای بزرگ از متلاشی کردن چنین هسته ای که امنیت آنها را هدف قرار داده بود ناتوان بودند.»

نبیل قاووق معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز بر تلاش برای نجات کشور از بدتر شدن اوضاع تأکید کرد و گفت :« کشوری که در منطقه و جهان اسلام و جهان بیش از همه برای خرید سلاح پول هزینه می کند، سعودی است اما سلاح های سعودی برای جنگ با مسلمانان است و برای جنگ با اسرائیل نیست. سعودی امروز با اصرار بر بمباران و محاصره غیر نظامیان در یمن ، بدترین چهره  از عربستان سعودی به نمایش گذاشته است این چهره واقعی سعودی است. این چهره، کشور کمک کننده و میانه رو نیست.»