۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

درآمد 375 میلیارد تومانی در محرم

کد خبر : ۳۲۳۴۳۶
رونوشت : کانال تلگرامی یادداشت های اقتصاد مقاومتی @sspadam نوشت: در آستانه ورود به ماه محرم قرار داریم ماهی که به احترام و سنت هر ساله شیعیان عزادار لباس مشکی به تن می کنند. مطمیناً پس از عید غدیر شیعیان و محبین اهل بیت در کشور عزیزمان کم کم لباس های مشکی خود را آماده کرده و خود را آماده ورود به این ماه می کنند.

اگر حداقل 20 میلیون ایرانی در محرم از لباس مشکی استفاده کنند و هر نفر بطور میانگین 1.2 متر پارچه استفاده کنند 25 میلیون متر پارچه مشکی تا پیش از ورود به این ماه تقاضا خواهد شد. اگر هزینه پارچه و دوخت هر لباس مشکی بطور میانگین 15 هزار تومان باشد. رقمی معادل  375 میلیارد تومان بدست می آید که در صورت خرید پارچه و دوخت ایرانی آن می توان بیش از 10 هزار شغل را ایجاد و یا مستدام کرد.

مصرف همیشه می تواند تولید را جهت دهد حال اگر این مصرف مخصوص به یک سنت و یک حرکت دست جمعی باشد که اثر آن می تواند بسیار شگرف باشد. ما ایرانی ها سنت ها و حرکات جمعی کم نداریم که بتوانیم از آنها به سود اقتصاد و کارگر خودمان بهره ببریم. جمع زدن این توان ها با هم رقم های بسیار درشتی به ما میدهد بعنوان مثال همین 375 میلیارد مربوط به پیراهن مشکی در ماه محرم معادل بودجه عمرانی استان کهگیلویه و بویر احمد در سال ١٣٩۵ می باشد.

کافي است فقط بدانيم وقتي قطره ها با هم باشند, دريا مي شوند.


مطالب خود را برای درج در ستون "رونوشت" پایگاه خبری تحلیلی صراط از طریق بخش کامنت های همین مطلب و یا آی دی تلگرام @rooneveshtserat ارسال نمائید.