۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

مرکل باز هم شکست خورد

صدراعظم آلمان که در انتخابات محلی اخیر در ایالت زادگاهش، ناکام ماند، حالا نظاره‌گر افت محبوبیت حزب متبوع خود در انتخابات محلی پایتخت این کشور است.
کد خبر : ۳۲۳۵۳۷
صراط: صدراعظم آلمان که در انتخابات محلی اخیر در ایالت زادگاهش، ناکام ماند، حالا نظاره‌گر افت محبوبیت حزب متبوع خود در انتخابات محلی پایتخت این کشور است.

به گزارش فارس، در ادامه روند کاهش محبوبیت حزب حاکم دموکرات مسیحی آلمان، نتیجه اولیه انتخابات محلی در پایتخت، از افت محبوبیت حزب متبوع آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین حکایت دارد.

دو هفته قبل بود که با مشخص شدن نتیجه انتخابات محلی در زادگاه آنگلا مرکل، تحلیلگران نتیجه این انتخابات را نه تنها شکستی برای صدراعظم آلمان خواندند بلکه آن را هشداری برای وی در انتخابات پارلمانی آتی تلقی کنند.

حالا نتیجه اولیه انتخابات محلی در پایتخت آلمان، حکایت از ادامه روند نزولی محبوبیت حزب حاکم این کشور در نزد آلمانی‌ها است.

به گزارش رویترز، در انتخابات محلی برلین، اگرچه حزب دموکرات مسیحی توانسته 18 درصد آرا را کسب کند اما این رقم در انتخابات سال 2011 عدد 23.3 درصد بوده و اکنون حزب سوسیال دموکرات با 23 درصد پیشتاز انتخابات محلی برلین شده است.

از جمله نکات قابل توجه در انتخابات برلین، افزایش حمایت‌های مردمی از حزب راست‌گرای افراطی موسوم به آلترناتیو برای آلمان (AFD) است؛ حزبی که به شدت مخالف پذیرش مهاجران است.

بر اساس نتیجه اولیه، این حزب افراطی در برلین توانسته 11.5 درصد آرای انتخاباتی محلی پایتخت آلمان را از آن خود کند.
برچسب ها: مرکل شکست صراط