۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

مأموریت جدید وزرای اقتصاد و صنعت

معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام دو ماموریت ویژه به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، گفت: طرح جامع مالیاتی باید هرچه سریعتر تکمیل و اجرا شده و نقشه راه صادرات غیرنفتی هم تدوین شود.
کد خبر : ۳۲۳۷۲۹
صراط: معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام دو ماموریت ویژه به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، گفت: طرح جامع مالیاتی باید هرچه سریعتر تکمیل و اجرا شده و نقشه راه صادرات غیرنفتی هم تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: پروژه‌های اولویت‌دار تحت مسئولیت این وزارتخانه، طرح‌هایی ملی و پراهمیت هستند که با عملیاتی‌شدن هر یک از آنها، شاهد اتفاقاتی مثبت در فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی کشور خواهیم بود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت تمرکز ویژه همه دستگاههای اجرایی بر پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی سال 95 خاطرنشان کرد: اگرچه باید به صورت ویژه بر این پروژه‌ها تمرکز شود؛ اما باید توجه داشته باشیم که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فراتر از برنامه‌های اولویت‌دار سال 95 است و نباید برنامه‌های بلندمدت را از دستور کار خارج کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تدوین نقشه‌راه برای توسعه صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف، از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست، نقشه راهی در این زمینه تدوین شود تا مسیر توسعه صادرات به شکل منسجم‌تر و بر طبق برنامه زمان‌بندی دنبال شود.

دکتر جهانگیری صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را از اصلی‌ترین اقلام صادراتی کشور برشمرد و بر ضرورت رفع موانع پیش روی توسعه صادرات این بخش تاکید کرد.رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست در کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی مربوطه، در راستای تحقق رویکرد برونگرایی اقتصاد مقاومتی، موانع پیش روی توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را بررسی کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه این جلسه با بیان اینکه برخی طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار سال 95 با آثار مثبت بیشتری برای مردم و فعالان اقتصادی همراه هستند، گفت: رضایتمندی و رفاه مردم از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و لازم است برای شناسایی و اجرای این گونه طرح‌ها نظیر بهبود فضای کسب و کار و استقرار دولت الکترونیک، تمرکز ویژه‌ای معطوف شود تا شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم از نتایج طرح‌ها و برنامه‌های دولت باشیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پیگیری برای تکمیل و اجرای طرح جامع مالیاتی کشور، خاطرنشان کرد: موضوع مالیات از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و انتظار می‌رود طرح جامع مالیاتی هرچه سریعتر تکمیل و اجرا شود.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور افزود: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت امور اقتصادی و دارایی، جذب 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است که باید با جدیت هرچه بیشتر دنبال شود تا شاهد آثار مثبت آن در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی کشور باشیم.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون حقوقی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس سازمان امور مالیاتی کشور، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 95 توسط دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شد.