۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

سوءاستفاده ترامپ از پول‌های خیریه

اسناد مالی و حقوقی منتشر شده نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» از پول‌های بنیاد خیریه‌اش برای حل و فصل پرونده‌های حقوقی و دیگر مسائل شخصی استفاده کرده است.
کد خبر : ۳۲۴۰۰۸
صراط: اسناد مالی و حقوقی منتشر شده نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» از پول‌های بنیاد خیریه‌اش برای حل و فصل پرونده‌های حقوقی و دیگر مسائل شخصی استفاده کرده است.

به گزارش فارس، بازبینی برخی اسناد حقوقی نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» کاندیدای حزب جمهوریخواه در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بیش از 250 هزار دلار از پول‌های بنیاد خیریه‌اش برای حل و فصل پرونده‌های حقوقی شخصی اختصاص داده است.

بنا بر گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، این پرونده‌ها که مجموعا 258 هزار دلار از پول‌های بنیاد خیریه ترامپ را به خود اختصاص داده‌اند از جمله هزینه‌های مستندی است که نقض قوانین به حساب می‌آید؛ قوانینی که بر اساس آن روسای سازمان‌های غیرانتفاعی حق استفاده از پول‌های خیریه برای منافع شخصی را ندارند.

بر اساس اسناد مربوط به پرداخت‌های مالیاتی، ترامپ در سال 2007 میلادی در یکی از این پرونده‌ها مجبور به پرداخت 120 هزار دلار جریمه بود که شاکی پرونده راضی شد با دریافت 100 هزار دلار به عنوان کمک به یک خیریه خاص در جهت تأمین منافع کهنه‌سربازان آمریکایی از ادامه پیگیری پرونده صرف نظر کند که کاندیدای جمهوریخواهان این مبلغ را «بنیاد دونالد جی. ترامپ» پرداخت کرد که به عنوان یک بنیاد خیریه با پول‌های مردم راه‌اندازی شده است.

در یکی دیگر از پرونده‌ها، اسناد دادگاه از این امر حکایت دارد که وی در خصوص پرونده مربوط به یکی از زمین‌های گلف خود در نیویورک موافقت کرده تا با اعطای مبلغی به یک خیریه خاص از سوی شاکی مطرح شده، پرونده را حل و فصل کند. در این پرونده 158 هزار دلار توسط بنیاد خیریه دونالد ترامپ پرداخت شده است.

در پرونده سوم که مربوط به سال 2013 میلادی است، ترامپ مبلغ 5 هزار دلار از بنیاد خیریه خود پرداخت کرده است و در چهارمین مورد نیز که مربوط به سال 2014 می‌شود، ترامپ مبلغ 10 هزار دلار از پول‌های بنیاد خیریه‌اش برای خرید تابلوی نقاشی از چهره خود در یک حراجی خیریه پرداخت کرده است. چند سال قبل نیز بنیاد خیریه ترامپ یک تابلوی نقاشی دیگر خریداری کرده بود.