۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

طرح بررسی دارایی‌های مقامات ایرانی وتو می‌شود

کاخ سفید اعلام کرد دولت «باراک اوباما» طرح مجلس نمایندگان موسوم به بررسی دارائی های خارجی مقامات ایرانی را وتو می‌کند.
کد خبر : ۳۲۴۰۱۰
صراط: کاخ سفید اعلام کرد دولت «باراک اوباما» طرح مجلس نمایندگان موسوم به بررسی دارائی های خارجی مقامات ایرانی را وتو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن تایمز، کاخ سفید تهدید کرد طرح موسوم به بررسی دارایی‌های خارجی مقامات ایرانی را وتو خواهد کرد.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد: طرح موسوم به بررسی دارایی‌های خارجی مقامات ایرانی که از سوی مجلس نمایندگان این کشور ارائه شده است را به دلیل به خطر انداختن اعتبار این کشور، وتو خواهد کرد.

بنا به اعلام کاخ سفید، طرح موسوم به بررسی دارایی‌های خارجی مقامات ایرانی باعث می شود تا تهران این اقدام را در راستای تهدید توافق هسته ای (برجام) قلمداد کند.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد: اگر توافق هسته ای بر این اساس شکست بخورد باعث می شود تا محدودیت های بی سابقه ای از برنامه های هسته ای ایران برداشته شده و لذا اعمال تحریم های گسترده علیه ایران را به همراه خواهد داشت. این امر موجب وارد آمدن ضربه بزرگی به اعتبار تعهدات واشنگتن حتی در میان متحدین خود خواهد شد.

گفتنی است، طرح موسوم به بررسی دارایی‌های خارجی مقامات ایرانی حتی در صورت عبور از مجلس نمایندگان برای اعلام رسمی باید تأیید «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را به همراه داشته باشد.