۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰

روحانی: دست درازی به اموال ایران دزدی بین المللی است

رئیس جمهور، با بیان اینکه دست درازی آمریکا را به عنوان یک دزدی بین‌المللی محکوم می کنیم، گفت: ما این پول را با سودش از آمریکا پس خواهیم گرفت.
کد خبر : ۳۲۴۲۱۶
صراط: رئیس جمهور، با بیان اینکه دست درازی آمریکا را به عنوان یک دزدی بین‌المللی محکوم می کنیم، گفت: ما این پول را با سودش از آمریکا پس خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن روحانی در پایان سفرش به نیویورک در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که در نطق خود در سازمان ملل از رفتار آمریکا و عربستان اعتراض کرده اید، چه وجوه مشترکی بین عربستان و آمریکا وجود دارد گفت: وجود مشترک این دو کشور تخلف از قوانین، تعهدات و مقررات بین‌المللی است.

وی در خصوص آمریکا گفت: آنچه ما خواستیم آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند. موضوع برجام یک موضوع دوجانبه نیست بلکه چند جانبه است.

رئیس جمهور افزود: برجام یک تعهد بین‌المللی محسوب می‌شود و آمریکا باید به این تعهدات خود پایبند باشد.

روحانی با اشاره به بلوکه کردن اموال ایران توسط آمریکا گفت: این یک اقدام خطرناک برای آمریکاست. آن‌ها اموال بانک مرکزی را تصرف کرده‌اند و این دست درازی را ما به عنوان یک دزدی بین‌المللی محکوم می کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در دادگاه لاهه از امریکا شکایت کرده است گفت: ما این پول را با سودش از آمریکا پس خواهیم گرفت.

رئیس جمهور همچنین در خصوص رفتار عربستان توضیح داد: اختلاف ما با عربستان در خصوص مسائل دوجانبه نیست بلکه در مورد مسائل منطقه ای است.

وی تاکید کرد: عربستان در خصوص مسائل منطقه دخالت هایی می‌کند و اعتراض من به عربستان بدلیل لغو مقررات بین‌المللی و جنایات این کشور در یمن و همچنین نحوه رفتارش با زائران خانه خدا است چرا این کشور باید حیات و امنیت زائران را تضمین کند و رفتار اسلامی با آن‌ها داشته باشد.