۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

هشدار شهر دار نیویورک به ترامپ

شهردار نیویوک در مورد اظهار نظر ترامپ مبنی بر اقدام پلیس در این شهر به وی هشدار داد و گفت: ترامپ حق ندارد در این زمینه اظهار نظر کند.
کد خبر : ۳۲۴۲۹۰
صراط: شهردار نیویوک در مورد اظهار نظر ترامپ مبنی بر اقدام پلیس در این شهر به وی هشدار داد و گفت: ترامپ حق ندارد در این زمینه اظهار نظر کند.

به گزارش میزان به نقل از رویترز، «بیل دوبلازیو» شهردار  نیویوک در مورد اظهار نظر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا،مبنی بر اقدام پلیس در این شهر به وی هشدار داد و گفت: ترامپ حق ندارد در این زمینه اظهار نظر کند.

در روز پنجشنبه دونالد ترامپ در مصاحبه ای با فاکس نیوز اقدام پلیس نیویورک مبنی بر ایجاد پست های بازرسی و تفتیش مردم در این شهر را تحسین کرده و این کار را عامل پایین آمدن جرم در این شهر عنوان کرده بود و خواستار انجام این کار در شهر ناامن شیکاگو نیز شده بود.

اما در پی این اقدام ترامپ، شهردار نیویورک این ادعا را رد کرده و اعلام کرد که هر گونه کاهش جرم در این شهر حاصل استراتژی های بکار گرفته شده توسط رئیس پلیس سابق این شهر بوده و این ایست و بازرسی‌ها وضعیت را در این شهر متشنج کرده است.

وی در ادامه گفت ترامپ در زمینه امنیت اجتماعی هیچ گونه اطلاعات وتجربه ای ندارد و نباید در این زمینه اظهار نظر کند.

این در حالیست که برخورد نامناسب پلیس و اعمال خشونت در برابر سیاهپوستان اوضاع را در برخی شهرها متشنج کرده است که تازه ترین نمونه آن در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی است.