۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

سفیر ایتالیا: پیام دوستی ما را خدمت رهبر انقلاب برسانید

در پی حضور ناو ایتالیایی یورو در بندرعباس، یک هیات ایتالیایی متشکل از فرمانده ناو یورو به‌همراه سفیر و وابسته نظامی ایتالیا در ایران با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس دیدار کردند.
کد خبر : ۳۲۴۵۵۸
صراط: در پی حضور ناو ایتالیایی یورو در بندرعباس، یک هیات ایتالیایی متشکل از فرمانده ناو یورو به‌همراه سفیر و وابسته نظامی ایتالیا در ایران با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس دیدار کردند.

به گزارش فارس، در پی حضور ناو ایتالیایی یورو در بندرعباس، یک هیات ایتالیایی متشکل از فرمانده ناو یورو به‌همراه سفیر و وابسته نظامی ایتالیا در ایران عصر امروز با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم به مسؤولان ایتالیایی اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، خوشحالی مؤمن در چهره اوست و این در دین مسیح هم هست. عیسی بن مریم هم چهره‌ی شاد داشت، همین‌طور پیامبر ما حضرت محمد(ص)، من بر این باورم که هیچ راهی برای نجات انسان‌ها جز رفاقت نیست و هیچ وقت آتش پیام‌آور صلح نیست، هیچ پیوندی بهتر از پیوند رفاقت نیست.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: من ایتالیا را کشوری مهربان می‌بینم. ما نیروی نظامی را برای حفظ خودمان می‌دانیم و کشور ایتالیا هم چنین است. ما باید قوی بشویم و بعضی خود را قوی می کنند برای چپاول، اما انسانیت و بالطبع کشور ایران چنین نیست، چون ایران دارای تمدن والا و کهن است، ایتالیا هم تمدن والایی دارد.

وی بیان داشت: ایتالیا کشوری مهربان و ارتش ایتالیا هم مهربان است. نسخه ما برای بشریت صلح است، 30 سال از انقلاب ما می‌گذرد، همسایه‌های ضعیفی داریم اما هیچ وقت به آنها تجاوز نکردیم و نخواهیم کرد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: هر ملتی خودش سرنوشت خود را معین می‌کند و هر نوع دخالت در کشورهای دیگر نوعی دیکتاتوری است و ما در طول سالیان متمادی، از ایتالیا تجاوز به کشور دیگری ندیده‌ایم و این امتیاز شماست.

نعیم‌آبادی ادامه داد: هر دو کشور معتقدند که جهان باید در آرامش باشد و امیدوارم رابطه سیاسی و نظامی دو کشور در یک فضای صمیمی همراه با تداوم باشد.

در ادامه سفیر کشور ایتالیا در ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور ناو یورو در بندرعباس و دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: این هیات نشأت گرفته از دوستی دو ملت است و پیام دوستی ما را خدمت رهبر بزرگ ایران برسانید و شروع این بازدید زمانی شکل گرفت که رهبر انقلاب اسلامی با نخست وزیر ایتالیا دیدار نمودند.

وی افزود: ایران و ایتالیا، دو ملت کهن و باستانی هستند. ما جلوتر از منطقه هستیم در جهت صلح در جهان، در بیان گفت‌وگو بین ملت‌ها و دولت‌ها، با احترام گذاشتن به تفاوت‌هایی که بین آنهاست. سخن و خرد ما بر این اصل است که باید به دیگران احترام بگذاریم.

سفیر ایتالیا تصریح کرد: پل محبت بین ایران و ایتالیا، ما را به هم وصل کرده است و زمانی می‌توانیم به شکوفایی برسیم که در منطقه صلح برقرار باشد و من این گفتمان صلح را به همه کشورها پیشنهاد می‌کنم.