۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

جان کری با مادورو دیدار کرد +عکس

وزیر خارجه آمریکا که برای امضای توافق صلح بین دولت کلمبیا و گروه فارک به این کشور آمریکای جنوبی سفر داشته، در حاشیه این سفر با رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار کرد.
کد خبر : ۳۲۵۱۰۳
صراط: وزیر خارجه آمریکا که برای امضای توافق صلح بین دولت کلمبیا و گروه فارک به این کشور آمریکای جنوبی سفر داشته، در حاشیه این سفر با رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار کرد.

به گزارش فارس، در حاشیه نشستی که برای امضای توافق صلح بین دولت کلمبیا و گروه فارک برگزار شد، وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار کردند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به همراه تعدادی دیگر از مقامات کشورهای خارجی خود را به شهر «کارتاخنا» کلمبیا رساند؛ شهری که شاهد یک تحول تاریخی در این کشور آمریکای جنوبی بود.

جان کری با مادورو دیدار کرد +عکس

این شهر میزبان نشستی برای امضای توافق صلح بین دولت کلمبیا و گروه فارک بود؛ گروهی که از چند دهه قبل در حال جنگ با دولت این کشور بوده است.

در حاشیه این نشست، جان کری با نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا که یکی دیگر از مقامات خارجی حاضر در مراسم امضای توافق دولت کلمبیا و فارک بود، دیدار کرد.

به گزارش نشریه تایم، وزیر خارجه آمریکا پیش از دیدار با مادورو به خبرنگاران تاکید کرد که او درباره تشدید تنش‌های سیاسی در ونزوئلا، «بسیار نگران» است.

کری که کشورش همواره در مسائل داخلی ونزوئلا دخالت کرده، درباره بحران کنونی این کشور گفت: «ما بسیار بسیار نگران مردم ونزوئلا و سطح درگیری، گرسنگی و فقدان مواد بهداشتی و دارویی آنها هستیم».

وزیر خارجه آمریکا درباره موضع این کشور در قبال ونزوئلا افزود: «ما به دنبال درگیری و منازعه نیستیم. ما به خاطر مردم ونزوئلا، به دنبال راه حل در آنجا هستیم».