۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

دولت بخش خصوصی را همراهی نمی کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت درحال حاضر به جای فراهم کردن فضای مناسب برای رشد اقتصادی و توسعه بخش خصوصی خود در حال رقابت با بخش خصوصی است.
کد خبر : ۳۲۵۶۹

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر محمد نهاوندیان شامگاه یکشنبه در همایش جایگاه بخش خصوصی در توسعه متوازن کشور و ارتقا مناطق کمتر برخوردار در سنندج اظهار داشت: تعریف جایگاه بخش خصوصی در دولت باید در برنامه پنجم توسعه اصلاح شود تا دولت به جای رقابت با بخش خصوصی تنها با نظارت و کنترل فعالیت هایی که در روند توسعه اقتصادی کشور مفید هستند فضای کار بیشتری را به بخش خصوصی بدهد.

وی با بیان اینکه در جامعه اقتصادی کشور دنبال فضای رقابتی هستیم بیان کرد: رقابت دولت با بخش خصوصی نه تنها کمکی به پیشرفت اقتصاد کشور نمی کند بلکه زمینه ساز انحراف از توسعه پایدار نیز می شود و انتظار می رود که در راستای حمایت از بخش خصوصی این نوع دیدگاه اصلاح شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه رشد پایدار و توسعه متوازن در کشور مستلزم ارتقای بهره ‌وری است، یادآور شد: باید فعالیت های نابهره ور را شناسایی و از رشد آنها جلوگیری کرد تا بتوان به اقتصادی پویا و پایدار رسید و این مهم نیازمند همکاری و تعامل تمام فعالان حوزه اقتصادی است.

نهاوندیان در ادامه به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: لازمه جهاد اقتصادی، تلاش هوشمندانه فعالان بخش اقتصادی است و هر فردی که امروز به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کشور کمک می کند یک جهادگر واقعی است.

وی عنوان کرد: برای حل ریشه ‌ای مشکلات اقتصادی در کشور، باید جایگاه فرهنگی بخش خصوصی را در اذهان عمومی ارتقا داد و نگرش جامعه بر اینکه بخش خصوصی تنها به منافع خود فکر می کند را تغییر داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران نقش بخش خصوصی سالم را در ایجاد فرصت های شغلی مناسب و کاهش مفاسد اجتماعی در جامعه بسیار مؤثر خواند و اظهارداشت: بخش خصوصی می تواند در کنار توجه به تولید و توسعه اقتصاد به توسعه اخلاق و فرهنگ اجتماعی نیز نگاهی داشته باشد چرا که اقتصاد سیاسی در سایه توجه به توانمندی‌های اقتصادی تضمین می‌شود.

همایش یک روزه جایگاه بخش خصوصی در توسعه متوازن کشور و ارتقا مناطق کمتر برخوردار به همت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج و با حضور جمعی از مسئولان استان و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برچسب ها: بخش خصوصی