۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

2 تیراندازی مرگبار مامور جوان در کمتر از یک ماه

مامور پلیس که در کمتر از یک ماه در جریان تیراندازی‌های مرگبار، دو متهم را هدف قرار داده بود، بازداشت موقت شد.
کد خبر : ۳۲۵۸۱۰
صراط: مامور پلیس که در کمتر از یک ماه در جریان تیراندازی‌های مرگبار، دو متهم را هدف قرار داده بود، بازداشت موقت شد.

 شامگاه پنجشنبه مرگ مرد جوانی بر اثر تیراندازی پلیس و اغتشاش چند نفر از اهالی در خیابان دستغیب مشهد به بازپرس ویژه قتل مشهد اعلام شد. بازپرس با حضور در محل، متوجه شد چند مرد قمه به دست قصد درگیری با ماموران یگان ویژه را دارند.

قاضی حسینی با توجه به شرایط منطقه از ماموران خواست محل را ترک کنند و توانست فضا را آرام کند. با متفرق شدن اهالی تحقیقات درباره تیراندازی مرگبار آغاز شد.

مامور جوانی که تیراندازی کرده بود، گفت: به دو موتورسوار مشکوک شده و پس از متوقف کردن آنها، مدارک موتور را خواستیم. در این لحظه اهالی دور ما حلقه زده و با راکب موتور درگیری لفظی پیدا کردم. او در ادامه به صورتم اسپری اشک‌آور زد. من هم بعد از شلیک تیر هوایی، وقتی اهالی متفرق نشدند دو گلوله شلیک کردم که به راکب موتور اصابت کرد.

بررسی جسد و اظهارات شاهدان نشان داد، مرد جوان در زمان تیراندازی پشتش به مامور پلیس بوده و دو گلوله به کتف و پایش اصابت کرده است.

تحقیقات تیم جنایی نشان داد، مامور پلیس سه هفته قبل هم هنگام گشت زنی به خودرویی مشکوک و با استعلام پلاک متوجه سرقتی بودن آن شده و از راننده خواسته توقف کند که او بدون توجه به اخطارهای پلیسی فرار کرده است. مامور جوان نیز برای جلوگیری از فرار متهم، او را هدف گلوله قرار داده است. با بررسی سابقه راننده مشخص شد او سابقه دستگیری به اتهام سرقت را داشته است.

بازپرس جنایی به دلیل دو مورد تیراندازی مرگبار در کمتر از یک ماه، مامور جوان را بازداشت موقت کرد و به کارشناسان ماموریت داد نحوه تیراندازی را بررسی کنند.