۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

"متیو"، گوانتانامو را تخلیه می‌کند

دولت آمریکا برای خروج صدها تن از افرادش از پایگاه نظامی واقع در خلیج گوآنتانامو در کوبا به دلیل وقوع توفان مهیب متیو اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر : ۳۲۵۹۶۶
صراط: دولت آمریکا برای خروج صدها تن از افرادش از پایگاه نظامی واقع در خلیج گوآنتانامو در کوبا به دلیل وقوع توفان مهیب متیو اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این توفان از توفان فلیکس در سال 2007 شدیدتر است و به آرامی به سمت جاماییکا، هائیتی و کوبا می‌رود.

اوایل روز سه شنبه هفته گذشته توفان متیو به سمت شرق کوبا حرکت کرد و احتمال دارد به زودی به سانتیاگو و گوآنتانامو برسد، به همین دلیل مقام‌های آمریکایی به دنبال آماده سازی برای خروج صدها تن از شهروندان خود و سایرین افراد حاضر در خلیج گوانتانامو هستند که محل نگهداری مظنونان تروریستی نیز است.

نیروی دریایی آمریکا گفته است که 700 زن و کودک نیروهای نظامی آمریکا قرار است با هواپیما به فلوریدا بروند تا از توفان دور بمانند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مابقی اعضای نظامی و غیرنظامی ارتش در این خلیج در کوبا نیز قرار است در مکان‌های امن پناه بگیرند.

رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا نیز روز شنبه به سانتیاگو رفت تا از نزدیک بر روند آماده سازی این شهر برای مقابله با توفان نظارت داشته باشد.

دولت هائیتی سکنه در نزدیکی سواحل را در پی ورود سامانه بارشی و قریب‌الوقوع بودن توفان متیو تخلیه کرده است. همچنین انتظار می‌رود که امروز (یکشنبه) توفان متیو در جامائیکا با بارش‌های سیل آسا و هوای ناپایدار آغاز شود.

پیش بینی‌های هواشناسی نشان از وقوع توفان مذکور در جنوب هائیتی دارد.

آلبرتو مولن، سخنگوی وزارت کشور هائیتی گفته است که مقام‌ها تخلیه داوطلبانه سکنه در جزایر کوچک را در جنوب این کشور آغاز کرده‌اند.