۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

آیفون ۶ پلاس هم منفجر شد +عکس

طرفداران گوشی های گران قیمت کم کم دارند به شنیدن اخبار انفجار این گوشی ها عادت می کنند! بعد از اخبار متعدد از انفجار گلکسی نوت ۷ و یک مورد انفجار آیفون ۷، حالا نوبت به آیفون ۶ پلاس رسیده است.
کد خبر : ۳۲۶۲۷۶
صراط: انگار رقابت سامسونگ و اپل حتی در منفجر شدن گوشی های هوشمندشان هم ادامه پیدا می کند! حالا یک آیفون ۶ پلاس در جیب یک دانشجو، و قطعا بدون این که در حال شارژ شدن باشد، در برلینگتون کانتی نیوجرسی منفجر شده است. این در شرایطی است که عامل اصلی انفجار گوشی های نوت ۷، به دلیل اتصال شارژر به برق بوده است. ولی در مورد این گوشی آیفون ۶ پلاس، درست بعد از نشستن این دانشجو در کلاس، ناگهان دودی از جیب پشت شلوار وی شروع به بلند شدن کرد.

به گزارش کلیک، یکی از دانشجویان در این مورد گفته است: از همه جا بی خبر نشسته بودیم که یک دفعه صدای جرقه زدن شنیدیم و خیلی ناگهانی حجم عظیمی از دود از جیب همکلاسی مان بلند شد. همه تعجب کرده بودیم که چه اتفاقی افتاده و بعد متوجه شدیم که گوشی موبایلش آتش گرفته بوده!

خود این دانشجو درباره منفجر شدن گوشی اش گفته بود که به محض این که متوجه شده بود گوشی را از جیبش در آورد و دید که گوشی به شدت داغ شده است به طوری که آن را روی زمین پرت کرد، در حالی که فقط ۶ ماه از خریدن آن گوشی می گذشت!

آیفون ۶ پلاس هم منفجر شد +عکس

گفته می شود که این گوشی یک شکاف در خود داشته که معلوم نیست این شکاف باعث بروز این حادثه شده باشد یا نه. اما در مجموع می توان گفت که یک گوشی آسیب دیده در جیب پشت، می تواند پتانسیل بالایی برای خطر آفرینی داشته باشد به خصوص اگر بر روی گوشی هم نشسته باشید! قبلا بارها دیده ایم که باتری های لیتیومی تحت شرایط و فشار های خاصی منفجر می شوند بدون توجه به این که آن گوشی چقدر خوب یا بد ساخته شده باشد. شاید مثل نوت ۷  سامسونگ، مشکل این گوشی هم به دلیل اشتباهات کارخانه سازنده، یعنی اپل باشد. به هر حال بدون دانستن جزییات دقیق این ماجرا، نمی توان به طور قطعی اظهار نظر کرد  که دلیل این حادثه به خاطر مشکل ساخت آن بوده است یا نه.

این اولین باری نیست که آیفون ۶ پلاس به دلایل نادرست و غیر واقعی محکوم می شود و بعد مشخص می وشد که مشکل از ساخت آن نبوده است. از زمان عرضه این گوشی در سال ۲۰۱۴، اعتراضات زیادی در رابطه با این که گوشی به سادگی تغییر شکل پیدا می کند به گوشی می رسید و اپل پس از بررسی این مشکل، یک سری اصلاحان جزیی در طراحی ایجاد کرد و سری آیفون ۶ اس دیگر دچار چنین مشکلی نبود.

اپل هنوز درباره انفجار آیفون ۶ پلاس اظهار نظر نکرده است و به طور قطع تحقیقات خود را در این زمینه و برای ارتقا امنیت کاربران آغاز خواهد کرد.

برچسب ها: موبایل آیفون صراط