۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

آمریکا حمله به مواضع ارتش سوریه را بررسی می‌کند

تیم امنیت ملی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزینه‌های پیش روی این کشور در سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر : ۳۲۶۵۵۹
صراط: تیم امنیت ملی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزینه‌های پیش روی این کشور در سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است که تیم امنیت ملی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزینه حمله به مواضع ارتش سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، با این حال احتمال این که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را بپذیرد، اندک است.

بنا بر این گزارش، آژانس‌های امنیتی آمریکا هفته‌هاست که در حال بررسی گزینه‌های مختلف آمریکا در سوریه هستند و قرار است این گزینه‌ها را به اوباما ارائه کنند.

کمیته مدیران، که گروهی متشکل از مقامات امنیتی در سطح وزرا است، روز چهارشنبه برای بررسی این گزینه‌ها تشکیل جلسه داده و نتیجه این نشست در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا که احتمالا تا روز یکشنبه با شرکت اوباما برگزار شود، بررسی خواهد شد.

به نوشته واشنگتن‌پست، در نشست هفته گذشته معاونین، که با حضور نمایندگان وزارت خارجه، آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) و پنتاگون برگزار شده، «حمله محدود» به مواضع ارتش سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دمشق مورد بررسی قرار گرفته است.

یک مقام آمریکایی دخیل در این گفت‌وگوها به این روزنامه گفته است که یکی از گزینه‌های مورد بررسی حمله به مسیرهای تردد ارتش سوریه با استفاده از موشک‌های کروز و دیگر موشک‌های دوربرد توسط هواپیماها و کشتی‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا است.

این مقام آمریکایی گفته است که یک راه‌حل برای غلبه بر مخالفت دیرینه کاخ سفید با حمله به مواضع ارتش سوریه، این است که این حملات به صورت مخفیانه و بدون پذیرفتن مسئولیت انجام شود.

بنا بر این گزارش، نمایندگان سیا و پنتاگون در نشست معاونین که با حضور ژنرال «پائول سلوا» معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا برگزار شده، از این گزینه حمایت کرده‌اند. 

بک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است: «حمایت از اقدامات محرک علیه رژیم روندی افزایشی به خود گرفته است. سیا و ستاد مشترک گفته‌اند که سقوط حلب اهداف ضدتروریسم آمریکا در سوریه را تضعیف می‌کند.»

با این حال یک مقام آمریکایی دیگر گفته است که بعید است اوباما این طرح را بپذیرد، چراکه او مخالف به کارگیری نیروهای بیشتر در سوریه است.

واشنگتن‌پست به اختلاف در داخل دولت اوباما اشاره کرده و نوشته است که فعلا «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و چند مقام دیگر در شورای امنیت ملی با توسل به گزینه نظامی مخالف هستند.

از دیگر گزینه‌های مورد بررسی افزایش حجم تسلیحات ارسالی به سوریه یا ارتقا توان این تسلیحات است.