۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

رکاب زدن با حجاب دشوار است

کد خبر : ۳۲۶۵۸
به گزارش سرویس ورزشی صراط نیوز به نقل از خبرگزاری برنا، مسابقات دوچرخه سواری کاپ آسیایی تایلند، در دو بخش بانوان و آقایان از 19 الی 20 شهریورماه در پیست سیمانی "هوامارک" شهر "بانکوک" برگزار شد که در دومین روز این رقابت ها، ریحانه طالبی عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان توانست در ماده 200 متر با کسب مدال برنز، اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان ایران را در مواد انفرادی و در سطح آسیا کسب کند.

سعید حمد ملکی یکی از همراهان تیم ملی دوچرخه سواری ایران که در تایلند حضور دارد در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار برنا در خصوص کسب این مدال گفت: این مدال برای همه اعضای تیم ارزشمند است چرا که اولین مدالی است که یک دختر ایرانی در رشته دوچرخه سواری در سطح آسیا کسب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات با قدرت کامل و تیم اصلی حضور داشتند تصریح کرد: مدال‌های این مسابقات و مسابقاتی که در چند ماه آینده برگزار می‌شود حکم امتیازهایی را دارد که به سمهیه المپیک منجر می‌شود.

ملکی در خصوص حجاب ملی پوشان دوچرخه سواری ایران افزود: رکاب زدن با لباس و پوشش واقعا سخت است چرا که وزن لباس می تواند سرعت دوچرخه سوار را کاهش دهد بخصوص در رشته‌هایی که سرعت حرف اول می‌زند و صدم ثانیه‌ها هم ارزشمند است . اما وقتی یک دختر ایرانی با حجاب کامل در این رشته مدال گرفت باعث تعجب همه شد این تعجب به قدری است که خود کسانی که اینجا( تایلند) هستند هم تیم ایران را تشویق می‌کردند.
 
یادآور می شود ریحانه طالبی ملی پوش رکابزن کشورمان که مدال برنز این رقابت ها را بدست آورده در رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، در ماده 500 متر تایم تریل دختران با زمان 40ثانیه و 700 هزارم ثانیه مقام چهارم را به خود اختصاص داد.

همچنین در این رقابت ها، فروغ عباسی دیگر نماینده کشورمان در ماده 200 متر مقدماتی توانست مقام هفتم را به دست آورد.