۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

زمان دومین مناظره ترامپ و کلینتون

یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری این کشور از دو حزب اصلی جمهوریخواه و دمکرات یکشنبه شب به وقت محلی (بامداد دوشنبه 19 مهر) به وقت تهران برگزار می شود.
کد خبر : ۳۲۷۱۱۳
صراط: یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری این کشور از دو حزب اصلی جمهوریخواه و دمکرات یکشنبه شب به وقت محلی (بامداد دوشنبه 19 مهر) به وقت تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکا ، این مناظره ساعت 9 شب یکشنبه به وقت شرق آمریکا در دانشگاه «واشنگتن» در سنت لوییس ایالت میسوری برگزار می شود و مارتا راداتز سردبیر بخش اخبار بین الملل شبکه ای بی سی و اندرسون کوپر از شبکه خبری سی ان ان مجریان برنامه هستند.

در مناظره دوم ریاست جمهوری نیمی از پرسش ها را شهروندان شرکت کننده در مناظره بطور مستقیم مطرح می کنند و نیم دیگر پرسش ها را مجری برنامه بر اساس علایق عمومی بازتاب یافته در رسانه های اجتماعی و دیگر منابع ، مطرح می کند.

حاضران در این جلسه را موسسه گالوپ از میان کسانی که در نظرسنجی ها هنوز رای مشخصی نداشته اند انتخاب می کند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه و مشاورانش می گویند که مناظره یکشنبه شب که در آن پرسش های رای دهندگان آمریکایی بطور مستقیم از نامزدها مطرح می شود فرصتی است تا ترامپ بتواند با سبک ارتباطی مستقیم خود رای دهندگان را به سمت خود جذب کند.

ستادهای انتخاباتی هر دو نامزد می گویند مناظره بامداد دوشنبه و تعامل مستقیم با رای دهندگان موجب نشان دادن چهره واقعی کلینتون و ترامپ می شود و این می تواند وضعیت آنان را بهتر یا بدتر کند. اما این ترامپ است که به گفته چندین تن از مشاورانش چنانچه عملکرد خوبی در این مناظره نداشته باشد، با پیامدهای شدیدتر سیاسی رو به رو خواهد شد زیرا عملکرد او در مناظره اول با انتقادهای زیادی رو به رو شد.

مناظره یکشنبه شب همچنین در شرایطی برگزار می شود که ترامپ به علت افشای اظهاراتش در سال 2005 درباره زنان در وضعیت دشواری قرار گرفته است.

این اظهارات سخیف درباره زنان که روز جمعه روزنامه واشنگتن پست آن را منتشر کرد با واکنش منفی رهبران حزب جمهوریخواه رو به رو شده و ترامپ نیز مجبور به عذرخواهی شد.

نخستین مناظره ریاست جمهوری 2016 آمریکا بین دونامزد جمهوریخواه و دمکرات بامداد سه شنبه 6 مهرماه به وقت تهران در دانشگاه هافسترا در ایالت نیویورک به میزبانی شبکه خبری ان.بی.سی نیوز برگزار شد.

سومین و آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه 19 اکتبر (28 مهر) در ساعت 9 شب به وقت محلی آمریکا در دانشگاه نوادا در لاس وگاس برگزار می شود و کریس والاس مجری شبکه فاکس نیوز مجری آن برنامه خواهد بود.

نامزدهای احراز پست معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز یک تک مناظره برگزار کردند که بسیاری از رسانه های آمریکایی معاون دونالد ترامپ را به علت برخورد آرام و معقول با انتقادها و حملات معاون کلینتون پیروز مناظره ارزیابی دانستند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه هشتم ماه نوامبر برابر با 18آبان ماه 1395 برگزار خواهد شد.