۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
سعودی ها روی رژیم صهیونیستی را سفید کردند!

آخرین آمار از جنایت بی‌سابقه عربستان/ حزب الله: از جنایات اسراییل بدتر بود/ انصارالله: پاسخ می‌دهیم/ نصرالله: خون بر شمشیر پیروز می‌شود

واکنش ها به جنایت بی سابقه سعودی ها ادامه دارد؛ جنایتی که در آن آل سعود به حمله به یک مراسم ختم، 700 نفر را کشت یا زخمی کرد؛ جنایتی که حتی روی رژیم صهیونیستی را هم سفید کرد!
کد خبر : ۳۲۷۲۵۹
صراط: در پی حملات جنگنده‌های سعودی به یک مراسم عزا در صنعا پایتخت این کشور دستکم ۱۴۴ نفر شهید شدند.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی عصر امروز یک مراسم عزاداری در صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار داد.

یک منبع امنیتی تأکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، سه بار مستقیم یک مراسم ختم در تالار بزرگ خیابان الخمسین در جنوب صنعا را هدف قرار دادند که در پی این حملات، دهها تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به مجروحان و بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار، همچنان ادامه دارد و تعداد دقیق شهدا و مجروحان هنوز مشخص نشده است.

این منبع همچنین تأکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یکی از حملات خود امدادگران را هدف قرار دادند.

در پی این حملات، بیمارستانهای یمن درخواست اهدای خون برای امدادرسانی به مجروحان این حمله شدند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که شمار قربانیان جنایت جدید عربستان در صنعا، به 700 شهید و زخمی رسیده است.

خبرنگار المسیره در صنعا گفت که آتش‌سوزی‌های گسترده در پی این حملات مانع از امدادرسانی به مجروحان می‌شود و این در حالی است که برخی از اجساد، به خاکستر تبدیل شده است.

این جنایت یک روز بعد از اولین سالگرد حمله عربستان به یک مراسم عروسی در شهر سنبان در استان ذمار که در پی آن بیش از 115 شهروند یمنی شهید و یا زخمی شدند صورت گرفته است.

بعد از شکست مذاکرات اخیر گروههای یمنی در کویت، ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را به پایتخت و نوار مرزی یمن شدت بخشیده است. تعداد حملات این ائتلاف به مناطق مسکونی یمن در برخی از روزها به بیش از یکصد حمله می‌رسد و این در حالی است که اوضاع انسانی به‌دلیل ادامه تحریم هوایی و دریایی و مشکل بودن ورود کالا و دارو به این کشور بدتر شده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله: کشتارهای عربستان در یمن شدیدتر از کشتارهای اسرائیل در غزه است

نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان کشتارهای صورت‌گرفته توسط عربستان در یمن را شدیدتر از کشتارهایی دانست که توسط رژیم صهیونیستی در غزه صورت می‌گیرد.

به گزارش العهد، شیخ نبیل قاووق نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: لبنان و آینده و سرنوشت این کشور به سرنوشت نبرد علیه تروریسم تکفیری در سوریه گره خورده است و پیروزی ما علیه این پروژه پیروزی برای لبنان است، زیرا لبنان با این پیروزی خود را در برابر خطر تکفیری‌ها ایمن کرده است.

وی طی سخنانی در یک مجلس عاشورایی گفت: پروژه تکفیری که از حمایتهای عربستان، آمریکا و اسرائیل برخوردار است، برای هدف قرار دادن و  محور مقاومت و تضعیف و محاصره آن طراحی شده است.

قاووق گفت: هنگامی که ما در سوریه می‌جنگیم، شکستی برای این پروژه است و لبنان را از خطر آن در امان نگاه می‌دارد.

شیخ قاووق در ادامه سخنان خود، محاصره عربستان علیه یمن را محکوم کرد و گفت که این محاصره شدیدتر از محاصره اسرائیل علیه غزه است و کشتارهایی که عربستان در یمن انجام داده است شدیدتر از کشتارهای اسرائیل در غزه بیشتر است.

نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود که دست عربستان به خون بیگناهان در سوریه و عراق و یمن آلوده است و این کشور اگر همه پولهای دنیا را نیز خرج کند، نمی‌تواند چهره آلوده به خون خود در جهان اسلام را پاک کند.

سخنگوی انصارالله: پاسخ شایسته‌ای به جنایت سعودی‌ها می‌دهیم

"محمد عبدالسلام" در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به یک مراسم ختم در صنعا پایتخت یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی یمنی اعلام کرد پاسخی شایسته به این جنایت داده خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «المسیره»، عبدالسلام گفت: مسئولیت این جنایت‌ها به‌عهده سازمان ملل و جامعه جهانی است و افزود: انتقام این جنایت را می‌گیریم، توطئه‌های بین المللی به عربستان اجازه داده با سلاح آمریکایی‌اش یمن را به خون و جسد‌های پاره پاره شده تبدیل کند.

وی با آدمکش خطاب کردن سعودی‌ها گفت: آنها حتی اجازه نمی‌دهند یمنی‌ها مراسم ختم برای عزیزان خود برگزار کنند و بارها در مراسم‌های اجتماعی «عروسی و عزا» مردم را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیز شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست روز یکشنبه (فردا) در برابر ساختمان سازمان ملل در خیابان الستین جنوبی در صنعا «موج خشم» خود را به نمایش بگذارند.

شورای سیاسی یمن از مردم خواست برای نشان دادن اعتراض و خشم خود نسبت به جنایت روز شنبه (امروز) عربستان و اعتراض به انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن، تظاهرات کنند.

 سیدحسن نصرالله: خون بر شمشیر قاتلان پیروز خواهد شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم‌کردن جنایت آل‌سعود در بمباران مجلس ترحیم در صنعاء و به شهادت رساندن شماری از شهروندان یمنی برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزو کرد و گفت: ارتکاب چنین جنایتی از آل‌سعود دور از انتظار نیست.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: این جنایت هولناک که عربستان امروز در صنعاء مرتکب شد بسیاری از قدرت‌های جهان را رسوا خواهد کرد.

سید حسن نصرالله همچنین تصریح کرد: ملت یمن با صبر و بردباری و فداکاری‌های خود حتماً بر دشمنان متجاوز پیروز خواهد شد.

وی افزود: سیاستهای آمریکا و پروژه صهیونیستی از جمله مصادیق اصلی فساد است که باید با آن مبارزه کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: پول عربستان و تصمیم‌گیری سیاسی و نفت و تمام طرحها در منطقه در خدمت آمریکاست.

وی اظهار داشت: بدترین نهی از منکری که ما باید در اولویتهای مبارزات خودمان قرار بدهیم، مبارزه با رژیم صهیونیستی است که سرزمین و منابع ما را تحت اشغال خود در آورده و به کشتار و هتک حرمت ما می‌پردازد و این اولویت مقاومت است.

نصرالله گفت: اسرائیل ام‌الفساد است و کسانی که با فساد مبارزه می‌کنند اما با اسرائیل نمی‌جنگند مانند کسانی هستند که با کودکان مبارزه می‌کنند و با مادر آنها کاری ندارد، آری اسرائیل مادر فساد است.

نصرالله خطاب به یمنی‌ها گفت: شما حتماً پیروز خواهید شد. خون انقلابی شریف شما بر شمشیر این وحشی‌ها و خون‌آشامها و قاتلان و تروریستها، پیروز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان میلیاردها دلار برای خرید سلاحهای آمریکا پول خرج می‌کند، سلاح‌هایی که در کشورهای ما به کار می‌رود و منفعت آن به بازارهای آمریکا می‌رسد. عربستان هرچه آمریکا می‌خواهد انجام می‌دهد و ملت خود را فریب می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله افزود: ما در راه مبارزه با اسرائیل و مبارزه با خطر تکفیری در مرزهای شرقی، شهید و مجروح تقدیم کرده‌ایم.
برچسب ها: صراط سعودی
نظرات بینندگان
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
دولت محترم .... هم كه ... شده ، هنوز احتمالا خبر دار نشدن يا ارباب كري اجازه نداده ...جان تسليتي بگه يا مجكوم كنه.
ناصر آل مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
تا کِی باید شاهد و نظاره گر جنایات بی نظیر گرگهای آل سعود با حمایت کفتارهای غرب و صهاینه در یمن باشیم.
این موشکهای دوش پرتاب استینگر کجاست؟! حداقل به جای جان پناه و رادار و هواپیماهای جنگی و شکاری و دفاعی و موشکهای نقطه زن دوربرد ملت سلحشور یمانی را به دوش پرتابها مجهز کنیم.چقدر دلهای آزادگان و مسلمانان برای آوار شدن کاخ مستکبرین غرب و عرب و صهاینه بر سرشان انتظار بکشد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
تاریخ اعراب را مرور کنید به عمق قصی القلب بودن اینها پی خواهید برد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
عربستان در ورطه سقوط است باید هشیار بود چون جنگ با ایران می تواند برای مدتی آن را نجات دهد
رضايي ع ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
كشور هاي اسلامي سازمان كنفرانس اسلامي منتظر چيست ؟؟؟
چراي بر عليه عربستان تقاضاي جلسه اضطراري نمي كند وهابي هاي پليد حاكم بر عربستان ثروت مسلمانان براي كشتن مسلمانان هزينه مي كنند منتظر غربي ها هستيد يا سازمان ملل ابزار دست امريكا براي جلوگيري از جنايت آل سعود ؟؟؟؟
يمن با سوريه چه فرقي دارد ؟؟چرا موشك هاي s300 , s400 vh nv در يمن مستقر نمي كنند ؟؟؟
ارتش ايران چرا سكوت كرده چرا حلوي كشتي هاي آل سعود را در خليج فارس نمي گيرد ؟؟؟