۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

روح صدام و پرز در کالبد ملک‌سلمان

فاجعه روز گذشته در صنعا پایتخت یمن که ۵۶۵ روز پس از آغاز جنگ سعودی‌ها علیه انقلاب یمن رخ داد تراژدی غمبار دیگری از جنس فاجعه قانا، کشتارحلبچه، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و... در پیش چشمان باز ناظران بین المللی است.
کد خبر : ۳۲۷۳۷۳
صراط: فاجعه روز گذشته در صنعا پایتخت یمن که ۵۶۵ روز پس از آغاز جنگ سعودی‌ها علیه انقلاب یمن رخ داد تراژدی غمبار دیگری از جنس فاجعه قانا، کشتارحلبچه، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و... در پیش چشمان باز ناظران بین المللی است.

به گزارش فارس، حملات تروریستی جنگنده های سعودی به یک مراسم ختم در محدوده جنوب صنعا پایتخت یمن که به خاک و خون کشیده شدن بیش از 700 شهروند یمنی منجر شد یک بار دیگر نشان داد اگرچه شیمون پرز صهیونیست و جلاد جنایت قانا در لبنان اسیر چنگال خاک شد و این نوید می رفت که زمانه اینگونه جنایات در جهان امروز هم در پی او به فراموشی سپرده شود اما هستند انسان های شرور تر از او که تاریخ جنایات مرگبار را یکبار دیگر تکرار کنند.

17 مهرماه مصادف با 8 اکتبر جنگنده‌های سعودی به محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن حمله کردند. در این حمله یکی از سالن‌های بزرگ برگزاری مراسم در صنعا هدف دو حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت در حالی که مراسم ختم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن و مدیر دفتر «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن ، در این سالن در حال برگزاری بوده است.
بر اساس این خبر در حمله  تجاوزکارانه سعودی ها به این مراسم ختم 142 نفر شهید و 525 نفر از عزاداران زخمی شدند. شماری از مسئولان بلندپایه یمنی نیز در میان قربانیان بوده‌اند.

حجم تلفات این حمله تروریستی  بیانگر یک رویداد مشهور در جنگ ها در تمامی طول تاریخ است و آن اینکه مهاجم امیدی به کسب دستاورد از طریق رویارویی  جوانمردانه با رقیب نداشته و به ناچار برای به تسلیم واداشتن حریف دست به اقدام جنایتکارانه غیر اخلاقی می زند.
کشتار مردم بی گناهی که تمام جرمشان مشارکت در مراسم ختم یک انسان هم نوع بوده با تمامی روح تمامی قوانین و میثاق های بین المللی در تعارض بوده و محکوم است.

در تاریخ چند دهه گذشته منطقه از این گونه اقدامات جنایتکارانه بسیار شاهد بوده ایم که شاید رفتارهای مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملتهای منطقه شهر عام باشد. جنایت دیر یاسین، کفر قاسم،‌ قانا، جنین، غزه و... نمونه ای از میان نمونه های بسیار است. موشکباران شهرهای ایران، حمله شیمایی رژیم بعثی صدام  به حلبچه به همراه اقدام تروریستی  ناو جنگی وینسنس آمریکا در هدف قرار دادن  هواپیمای مسافربری ایران بر روی آب های خلیج فارس نیز نمونه ای دیگر از این دست جنایت محسوب می شود.

در همه این حملات جنایتکارانه یک ویژگی مشترک نهفته است و آن تلاش برای به تسلیم واداشتن ملت ها و شکستن اراده آنان.

در فاجعه جنایتکارانه قانا که تنها 20 سال از این رویداد می گذرد ارتش رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت حزب الله لبنان دست به چنین جنایتی زد.

تجاوزی که نسل‌کشی و کشتار وحشیانه متجاوزان علیه ساکنان روستای قانا و ذبح این بی‌گناهان را در پی داشت و خنده شیرین کودکان این روستا را به ناله و شیون تبدیل کرد.

صهیونیست‌ها این حمله را «خوشه‌های خشم» نامیدند. این عملیات به عنوان «آخرین تلاش گسترده رژیم صهیونیستی» برای سرکوب جنبش مقاومت حزب‌الله تا قبل از خروج از لبنان در سال 2000 به شمار می‌رود. عملیات خوشه های خشم 18 آوریل سال 1996 رخ داد و 16 روز به طول انجامید.

روستای قانا در جنوب لبنان در سال 1996 و در جریان جنگ لبنان مقر نیروهای سازمان ملل بود. با حمله جنگنده‌های صهیونیستی به جنوب لبنان، بسیاری از زنان و کودکان برای در امان ماندن از این حملات به مقر نیروهای سازمان ملل در این روستا پناه بردند. اما نیروهای رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن تمام مقررات و حقوق بین‌المللی و انسانی، این منطقه و ساختمان مورد نظر را زیر آتش سنگین توپخانه ویران کردند. در جریان این حمله 106 نفر که 33 نفر از آن‌ها کودکان زیر 10 سال بودند، به شهادت رسیدند.

موشکباران شهرهای ایران  و حمله شیمیایی به حلبچه توسط رژیم بعث صدام نیز دقیقا در اثنای جنگ و در حالی صورت گرفت که صدام از یکسره سازی سرنوشت جنگ نه تنها ناامید بود که بسیاری از شهرهای خود را در آستانه تصرف ایران می دید. و لذا برای تغییر موازنه جنگ به اقدام نفرت انگیز حملات شیمایی و تجاوز به مردم بی گناه ایران روی آورد تا بلکه اراده دولتمردان و ملت ایران را به تسلیم وا دارد.

25 اسفندماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه در سال 1366 به دستور صدام و در راستای عملیات گسترده ای به نام عملیات "انفال" است.  در پی عملیات والفجر 10 توسط ایران و تصرف بخش‌هایی از کردستان عراق در اواخر سال 1366 که منجر به استقبال مردم این مناطق از نیروهای ایرانی شد، صدام حسین به پسرعمویش علی "حسن المجید" معروف به علی شیمیایی، دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد. در ساعت 2  بعدازظهر روز 25 اسفند در حالی که تنها 2 روز از آزادی حلبچه می‌گذشت، 50 فروند "میراژ" بمب‌افکن و هواپیمای سوپراتاندارد فرانسوی رژیم بعث عراق با حرکت از افق غرب آسمان آبی حلبچه و گردش به سمت جنوب، هر یک 4 بمب شیمیایی 500 کیلویی را بر سر مردم بی‌پناه کرد ریختند. درعرض چند دقیقه ابر زردرنگی بر آسمان حلبچه سایه انداخت و تراژدی جنگی و انسانی بی‌مانندی پس از جنگ جهانی دوم رخ داد که هزاران نفر از مردم بی‌پناه و غیرنظامی کرد را در گام فرشته مرگ فرد برد؛ بمباران شیمیایی با گاز خردل (ایپریت) و با چاشنی تاول‌زای گاز اعصاب تابون و سارین و بوی مرگ‌آور سیانوژن بود و جان نزدیک به 3200 تا 5000 نفر را گرفت و 7000 تا 10000 نفر را مجروح شیمیایی کرد.

 حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکا نیز دقیقا با همین هدف صورت گرفت تا به این وسیله به ایران نسبت به عواقب موفقیت هایش در صحنه نبرد با رژیم بعث صدام هشداری داده باشد. در 12 تیرماه سال 67 یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس خطوط هوایی جمهوری اسلامی که از "بندرعباس" عازم "دبی" بود بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد حمله یگان دریایی آمریکا، مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
 این هواپیما که با دو فروند موشک ناو جنگی "وینسنس" مورد حمله قرار گرفت حامل 290 مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از 66 کودک، 53 زن و 46 تبعه کشورهای خارجی کشته شدند.

فاجعه  روز گذشته در صنعا پایتخت یمن که یکسال و هفت ماه پس از آغاز جنگ سعودی ها علیه ملت و انقلاب یمنی ها رخ داد تراژدی غمبار دیگری از جنس  فاجعه قانا، کشتارحلبچه، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و... در پیش چشمان باز ناظران بین المللی است. این جنایت 565 روز پس از آغاز جنگ نابرابر رژیم سعودی علیه مردم یمن صورت گرفت.  جنگی که بنا بود در یک بازه زمانی بسیار کم منجر به نابودی انقلاب ملت یمن و بازگرداندن افراد وابسته به ریاض به قدرت در صنعا بینجامد. با گذشت بیش 18 ماه از این جنگ سعودی ها نتیجه ای جز رسوایی در نزد سازمانهای بین المللی و شکیت در صحنه نبرد با انقلابیون یمنی برداشت نکردند و اینک دست به همان اقداماتی زده اند که شیمون پرز در سال 1996 م ،‌صدام در سال 1366 ش و.. زدند.

امروز حزب الله لبنان سرفراز تر از دوران جنایت پیشگی شیمون پرز، مردم ایران توانمندتر از دوران جنگ تحمیلی صدام به پیشرفت و ابادانی می اندیشند و به یقین سرنوشت ملت های مقاوم از جمله ملت یمن در برابر نظام سلطه در اینده چنین سرنوشتی خواهند داشت و بی شک  ملک سلمان جلاد فاجعه صنعا نیز سرنوشتی بهتر از صدام و پرز نخواهد یافت.