۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

شهر «غورماچ» افغانستان سقوط کرد

منابع امنیتی در ولایت «فاریاب» افغانستان اعلام کردند: شهر «غورماچ» در این ولایت به تصرف طالبان در آمده است.
کد خبر : ۳۲۷۷۰۰
صراط: منابع امنیتی در ولایت «فاریاب» افغانستان اعلام کردند: شهر «غورماچ» در این ولایت به تصرف طالبان در آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبری «پژواک»، «سید عبدالباقی هاشمی» عضو شورای ولایتی فاریاب گفت: طالبان، شب گذشته به نیروهای امنیتی مستقر در شهر غورماچ حمله کردند و نیمه  شب سه پاسگاه امنیتی ارتش و پلیس افغانستان را تصرف کرده و صبح امروز توانستند مرکز شهر را به کنترل خود درآورند.

هاشمی افزود: پس از آنکه سه پاسگاه امنیتی به دست طالبان افتاد، مسئولین شهر مجبور شدند به کمپ نیروهای امنیتی پناه ببرند.

همچنین این عضو شورای ولایتی افزود: صبح امروز بالگرد های ارتش افغانستان مرکز غورماچ را بمباران کردند که اشتباهاً به مرکز فرماندهی امنیتی اصابت کرد. این حادثه نیروهای مستقر در غورماچ را سراسیمه کرد و آنها مجبور به ترک شهر شدند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، با تایید سقوط شهر غورماچ گفت: اگر دولت برای باز پس گیری غورماچ اقدامی انجام ندهد، ارتفاعات این شهر در دست طالبان است و آنها می توانند از آنجا مراکز امنیتی در مناطق اطراف شهر را هدف قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در درگیری غورماچ، شماری از نیروهای امنیتی و ١١ عضو طالبان کشته شده اند.

«ملا عبیدالله» که خود را فرماندار خود خوانده طالبان شهر غورماچ می خواند گفت: به جز قرارگاه ارتش افغانستان در یک کیلومتری مرکز شهر، تمام مناطق شهر را به تصرف خود در آورده اند.

سال گذشته نیز در همین روزها، شهر غورماچ به دست طالبان سقوط کرده بود.

این درحالی است که روز گذشته، فرمانده امنیتی فاریاب اطمینان داده بود که طالبان نمی توانند حتی یک روستا را در این منطقه به تصرف خود درآورند.