۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

واکنش ترکیه به اظهارات مداخله جویانه کلینتون

نخست وزیر ترکیه اظهارات «هیلاری کلینتون» را که گفته بود در صورت رئیس جمهور شدن، کردهای شمال سوریه را مسلح خواهد کرد، مورد انتقاد قرار داده و آن را توجیه نگرانی‌های منطقه‌ای ترکیه دانست.
کد خبر : ۳۲۷۷۲۳
صراط: نخست وزیر ترکیه اظهارات «هیلاری کلینتون» را که گفته بود در صورت رئیس جمهور شدن، کردهای شمال سوریه را مسلح خواهد کرد، مورد انتقاد قرار داده و آن را توجیه نگرانی‌های منطقه‌ای ترکیه دانست.

به گزارش فارس، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد از صحبت‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخصوص لزوم مسلح کردن کردها در شمال سوریه، نگرانی‌های ترکیه را موجه توصیف کرد.

ایلدیریم در دیدار با نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه با بیان اینکه اظهارات کلینتون بار دیگر نگرانی‌های ترکیه درباره منطقه را تایید کرد، گفت: «مسلح کردن کردها چه معنایی دارد؟ آیا آمریکا متحد ما نیست؟»

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح» هیلاری کلینتون در دومین مناظره تلویزیونی با «دونالد ترامپ» گفته بود که مسلح کردن کردها را بررسی خواهد کرد زیرا آنها بهترین شرکای آمریکا در سوریه و عراق بودند.

ترکیه از مدت‌ها قبل بر سر حمایت‌های آمریکا از شبه‌نظامیان کرد و یگان مدافع خلق در شمال سوریه با این کشور به جدل پرداخته و حتی برای عقب راندن کردها از این مناطق، عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای را در خاک سوریه آغاز کرد.