۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

نصرالله: یمن همچون کربلاست

کد خبر : ۳۲۷۷۷۹
نصرالله: یمن همچون کربلاست
صراط: دبیرکل حزب‌الله لبنان شخصا در مراسم عاشورا در منطقه الضاحیه در بیروت حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم عاشورای امام حسین (ع) در مجتمع «سید الشهداء» درمنطقه الضاحیه در جنوب بیروت در جمع عزاداران حاضر شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمع عزاداران گفت: در ابتدا امروز به پدران و مادران شهدایی که از کرامت و مقدسات دفاع کردند؛ تسلیت می‌گویم و امروزه با حزن و غم شهدای کابل و بغداد که به دست تکفیری‌ها کشته شده‌اند مواجه هستیم.

حسن نصرالله افزود: از حضور گسترده شما در این روز عظیم ممنونم، حضوری که نشان دهنده محبت و آمادگی شما برای فداکاری است.

 

سید حسن نصرالله در این مراسم گفت: امسال به نسبت بالایی از حجم انفجارها و حملات تروریستی علیه مراسمات امام حسین (ع) کاسته شده و این به دلیل پیروزی‌های مجاهدین در تمامی میدان‌هاست که جماعت تکفیری را با عجز و ناتوانی روبه رو کرده است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: امروز از یمن سخن خواهیم گفت و ما گفته‌ایم که عزاداری‌ها در ضاحیه، صور، بعلبک و الهرمل تا البقاع غربی با موضوع یمن و همدردی با مردم یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی‌اش باشد.

وی ادامه داد: برای یک کارشناس و تحلیلگر روشن است که جنگ عربستان در یمن با اهداف سیاسی نیست و نشان دهنده سطح کینه و انتقامی است که نظام سعودی در حق یمنی‌ها دارد؛ این شکل از کشتار و خون‌ریزی با اهداف سیاسی نیست؛ بلکه کینه وهابیت است. جنگی که می‌خواهد اراده یمنی‌ها را از بین ببرد؛ مردمی که خواستار استقلال و عزت خود هستند.

نصرالله افزود: یمن امروز همچون کربلا شاهد قربانی کردن‌ها و اجساد تکه تکه شده است، در صنعاء و در تمامی یمن صحنه‌ای از حزن و اشک و همچنین قهرمانی و ایستادگی در برابر ابزار کشتار آمریکایی- سعودی است.

او تأکید کرد که یمنی‌ها در مقابل این جنگ کمر خم نخواهند کرد و در مقابل این دشمنی ایستادگی خواهند کرد و همچنان که امام خامنه‌ای فرمود «بینی آل سعود به خاک مالیده خواهد شد».

وی در آخرین سخن به مردم یمن گفت: به برادرانمان در یمن از موضع ایمان و تجریه خود می‌گوییم که به خداوند اعتماد کنید و اوست که شما را بر دشمنان وحشی پیروز خواهد کرد.

 سید حسن نصرالله در بخش دوم سخنان خود به موضوع فلسطین پرداخت و گفت که بسیاری می‌گفتند که انتفاضه فلسطین شکست خورده و تمام شده اما در روزهای گذشته ثابت شد که این انتفاضه در عمق و وجدان و عقل و قلب جوانان فلسطینی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اسرائیلی‌ها به زودی خواهند فهمید که سرزمین فلسطین سرزمین مرگ و شکست و جاری شدن خون آن‌هاست و اسرائیلی‌ها باید به همراه خانواده‌هایشان به کشورهایی که از آن‌جا آمده‌اند باز گردند و این پیام مقاومت فلسطین است.

نصرالله تأکید کرد: تواضع در مقابل اسرائیلی‌ها چیزی تقدیم مردم فلسطین نمی‌کند، اسرائیلی همانی است که بدون محدودیت از آمریکا اسلحه و حمایت دریافت می‌کند و در حال حاضر ترامپ و کلینتون در موضوع حمایت مطلق از اسرائیل با یکدیگر رقابت می‌کنند اما حرفی از فلسطین نمی‌زنند.
برچسب ها: صراط نصرالله