۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

یاد ۷۲ شهید کربلا در تالاب هامون +تصاویر

مراسم شام غریبان امام حسین(ع) با روشن شدن ۲۵۰۰ شمع ترسیم شده با اسامی ۷۲ شهید تشنه لب کربلا در تالاب خشک و تشنه هامون واقع در شهرستان زابل منطقه سیستان برگزار شد.
کد خبر : ۳۲۷۸۱۶
صراط: مراسم شام غریبان امام حسین(ع) با روشن شدن ۲۵۰۰ شمع ترسیم شده با اسامی ۷۲ شهید تشنه لب کربلا در تالاب خشک و تشنه هامون واقع در شهرستان زابل منطقه سیستان برگزار شد.

به گزارش تسنیم از زابل، مراسم شام غریبان امام حسین(ع) با روشن شدن 2500 شمع ترسیم شده با اسامی 72 شهید تشنه لب کربلا در تالاب خشک و تشنه هامون واقع در شهرستان زابل منطقه سیستان برگزار شد.

"رمضان نورا" هنرمند سیستانی اسامی 72 شهید تشنه لب کربلا را با استفاده از 2500 شمع در تالاب خشک و تشنه هامون ترسیم کرد. وی این 2500 شمع را از ساعت هفت صبح تا اذان مغرب در قسمتی از تالاب خشکیده هامون جاگذاری کرده و به یاد مظلومیت حضرت زینب(ع) و به نیت 2500 شهید سیستان آنها را روشن کرد.

رمضان نورا در مورد هدفش از این اقدام اظهار داشت: این شمع‌ها به نیت زنده نگه داشتن نام سیستان و هامون در تالاب هامون و  جوار "کوه خواجه" روشن شده است.

تاکنون 26 اثر هنری رمضان نورا از جمله کتابت قرآن مجید به ارتفاع برج میلاد، کتابت زیارت عاشورا به فاصله بین‌الحرمین با تربت کربلا، ساخت اولین توپ خاکی دنیا و ساخت بزرگترین توپ سوزن‌دوزی دنیا در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.