۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

پایان انتظار مادر شهید پس از 17 سال

مشاور استاندار قزوین با اشاره به چشم‌انتظاری مادر شهید سرلشکر خلبان ایرج عیوضی گفت: این مادر شهید پس از 17 سال، پلاک، مشتی استخوان و تربت مطهر تحویل گرفت.
کد خبر : ۳۲۷۸۸۳
صراط: مشاور استاندار قزوین با اشاره به چشم‌انتظاری مادر شهید سرلشکر خلبان ایرج عیوضی گفت: این مادر شهید پس از 17 سال، پلاک، مشتی استخوان و تربت مطهر تحویل گرفت.

بهنام ملکی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبیک اظهار داشت: بانو زلیخا ملکی مادر متقی و پرهیزکار خلبان شهید سرلشکر ایرج عیوضی روز سه‌شنبه 20 مهر ماه جاری مصادف با تاسوعای حسینی پس از مدت‌ها درد و بیماری دار فانی را وداع گفت و در جوار فرزند شهیدش مأوا گرفت.

وی افزود: خلبان شهید سرلشکر ایرج عیوضی در سال  32 در روستای ناصرآباد از توابع شهرستان آبیک قزوین به دنیا آمد.

مشاور استاندار قزوین ادامه داد: شهید عیوضی در نبردهای مختلف نظیر الواهاتان، ثامن‌الحجج و غیره فخر سپاه اسلام بود.

ملکی اضافه کرد: شهید عیوضی در عملیات رمضان در حالی که داوطلبانه به جای یکی از خلبانان که یک هفته بیشتر از ازدواج وی نگذشته بود، شرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید عیوضی حلقه محاصره دشمن تا دندان مسلح را شکست و پس از آزادسازی خط لوله‌های نفتی دشمن بعثی را وادار به عقب‌نشینی کرد.

برادرزاده مرحومه زلیخا ملکی، مادر شهید ایرج عیوضی بیان کرد: شهید عیوضی سرانجام در 21 رمضان سال 61 در هوای گرم 55 درجه جنوب، هلیکوپتر کبری وی مورد اصابت موشک مالیوتکای مزدوران متجاوز قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ملکی افزود: مرحومه ملکی سال‌ها چشم انتظار دیدار فرزندش بود و بعد از 17 سال پلاک، مشتی استخوان و تربت مطهر این شهید والامقام را تحویل گرفت.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این شهید در شرق بصره کشف و پس از تشییع در قزوین و آبیک در زادگاهش روستای ناصرآباد به خاک سپرده شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مرحومه ملکی مادر شهید ایرج عیوضی همزمان با تاسوعای حسینی به فرز شهیدش پیوست.