۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

تصویری از جوانمردی امام علی(ع) +تصاویر

هنرمند ترکمنستانی، یک نقاشی با موضوع فتوت و جوانمردی حضرت علی(ع) برگرفته از شعر زیبای «مختومقلی فراغی» با نام «گوکجه کبتری» (کبوتر سبز) را در معرض دید عموم مردم قرار داد.
کد خبر : ۳۲۷۹۶۷

صراط: هنرمند ترکمنستانی، یک نقاشی با موضوع فتوت و جوانمردی حضرت علی(ع) برگرفته از شعر زیبای «مختومقلی فراغی» با نام «گوکجه کبتری» (کبوتر سبز) را در معرض دید عموم مردم قرار داد.

به گزارش فارس، تابلو نقاشی داستانی با موضوع جوانمردی و فتوت مولا علی (ع) که توسط «یعقوب کالمراداف» نقاش سرشناس ترکمنستان تهیه شده است، عصر دیروز در نمایشگاه دست‌آوردهای اقتصادی ترکمنستان در عشق‌آباد در معرض دید عموم قرار گرفت.

این نقاشی که در آن از جوانمردی امام علی (ع) سخن می‌گوید به همراه چند قطعه از شعر «مختومقلی فراغی» طرفداران زیادی رو به خود جذب کرده است.

کالمراداف درمورد این کار گفت: این اثر برگرفته از یکی از زیباترین اشعار مختومقلی فراغی با نام «گوکجه کبتری» (کبوتر سبز) که حکایت از جوانمردی و فتوت مولا علی (ع) دارد که در این تابلو در دست ایشان «باز» نشسته و با ایشان حرف می‌زند.

وی افزود: من سعی کردم در این تابلو وصف حضرت علی (ع)، گذشت ، جوانمردی و دستگیری آن حضرت از نیازمندان و حتی کمک به جانوران که در دیوان مختومقلی نقش بسته است را بر روی تابلو نقاشی ترسیم کنم.

حضرت علی(ع)در بین مردم ترکمنستان از حرمت و جایگاه ویژه برخوردار است.

ایشان در بین مردم ترکمنستان با لقب «شاه مردان» و «علی شیر خدا» شناخته می‌شوند.

اغلب مردم ترکمنستان به دلیل ارادت به مولا علی (ع) نام فرزندان خود را نیز علی، شیرعلی، شاه‌مردان... انتخاب می‌کنند.